ik denk dat je gewoon moet ademhalen zoals je altijd doet, ik denk dat als je het ineens anders gaat doen dat je er dan teveel bij moet nadenken...

en als je gewoon ademhaalt als automatisme denk je er gewoon niet aan.. van 'owja, ik moet nog in- en uitademen...'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belangrijk. Als je niet goed ademhaalt kun je o.a. hyperventilatie krijgen en vele andere dingen die daar weer mee te maken hebben. Goede techniek is via je neus je longen helemaal vullen en via getuite mond langzaam uitademen. Let daarbij op dat je via je buik ademhaalt (dus dat je buik op en neer gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel belangrijk! Met een goede ademtechniek blijf je innerlijk ook meer ontspannen. Door je op je ademhaling te consentreren, kan je omschakelen van strees naar ontspanning, van angst naar kalmte, zelfs pijn voel je dan minder. Je krijgt optimale zuurstof en je hart hoeft niet zo te werken. Ga maar eens ontspannen liggen en leg je handen op je onderbuik. Adem nu met gesloten mond diep in, langzaam en zo lang mogelijk en vul je longen met lucht. Probeer naar je handen toe te ademen, dus bij het inademen zet je buik uit. Laat vervolgens je buik weer platter worden door zo lang mogelijk en rustig met geopende mond uit te blazen. Doe dit een tijdje en je voelt je steeds rustiger worden. De hoofdzaak is dat je je nu dus volledig op je ademhaling consentreert en zorgt dat je bloedsomloop krachtig blijft en je hart goed werkt.
amc
13 jaar geleden
Heel belangrijk. Je longen moeten op een goede manier het zuurstof uit de lucht halen en in je lichaam stoppen.

Leer naar je buik te ademen. Als je dit een beetje kan, kan je proberen om naar je voeten te ademen of elk ander lichaamsdeel die wat aandacht vraagt.