Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen kleine kinderen ook al moedervlekken hebben? zo rond een jaar of 2 a 3.

Toegevoegd na 1 minuut:
kunnen die er op latere leeftijd ook nog bij komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja zeker. Mijn kinderen zijn ook met moedervlekken geboren. Ik zie dat ze ze erbij ontwikkelen. Ik heb hetzelfde. Ik heb best veel moedervlekken. Het is wel belangrijk dat je regelmatig controleert of een moedervlek niet groeit. Als dat het geval is, moet je naar de huisarts !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het kan dat ze die bij de geboorte al hadden en ja, ze kunnen er zeker nog meerdere bijkrijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een moedervlek is een onschuldige stoornis in de ontwikkeling van de huid. Een enkele keer is een moedervlek al bij de geboorte zichtbaar aanwezig (de zogenaamde aangeboren of congenitale moedervlek). De meeste moedervlekken ontstaan tussen het derde en twintigste jaar. Na het veertigste jaar kan het aantal moedervlekken weer afnemen.
Het aantal moedervlekken wordt bepaald door erfelijke factoren en door de mate waarin de huid tijdens het leven aan zonlicht is blootgesteld. Vooral (overmatige) blootstelling aan de zon in de eerste 15 jaar van het leven is van belang bij de vorming van moedervlekken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn zoontje van 5 had al een paar weken nadat ie geboren was zijn eerste moedervlekje op zijn arm, en nu heeft hij er een stuk of 3 voor zover ik er op gelet heb. en zelf heb ik er in de loop der jaren ook steeds meer bij gekregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik had er al vanaf me geboorte een groot aantal. Als je als kind ouder word kun je ook nog meer moedervlekken krijgen. Ik had er als baby bijvoorbeeld 10 en nu heb ik meer dan het dubbele.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding