Hoe kun je binnen 4 weken 7 tot 10 kilo afvallen?

Ik ga binnenkort op vakantie, over 4 weken. Ik wil graag een strakke buik, geen hangbuik, bah. Ik ben heel kwaad op mezelf dat ik me volprop. Hoe kan ik zoveel afvallen in een maand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan tijdens de vakantie, jezelf weer volproppen zeker?
In dat geval kun je beter na de vakantie proberen te gaan afvallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik wil op vakantie in bikini rondlopen, mijn vriendin die ook meegaat eet nog meer als mij, en die komt nooit een gram aan. Dat is zooo oneerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon die bikini aantrekken, en lekker gaan zwemmen.
Daar kun je ook van afvallen, mits het water niet te koud is.

Antwoorden (11)

ga op water en brood
en veel sporten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst wil ik zeggen dat je die droom moet laten varen.
Stel je zou met een crashdieet 10 kilo afvallen (dat is bijna uithongeren) dan zul je bij gewoon eten bijna het dubbele weer aankomen (jojo-effect).

Stel je eis wat bij en begin bij 4 kilo in vier weken. Dat is op zich al heel veel. Begin daarbij met het laten staan van zoete snacks, alcohol en koffie. Drink veel water en ga elke avond een uur wandelen.

Eet zes keer op een dag en kleine beetjes zodat je je verbranding een boost geeft. Eet 's morgens en 's middags een salade met gekookte eieren en 1 sneetje geroosterd brood. 's Avonds eet je normaal (niet al te veel vet en koolhydraten). Drink tussendoor steeds een groot glas water.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verdorie, je bent pas 12!! JE MAG HELEMAAL NIET ZOVEEL AFVALLEN!!!!!

Stop gewoon met snoepen, dan komt de rest vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet doen!
Het lukt je toch niet, maar neem je zelf voor om volgend jaar met een goed strak lijf op vakantie te gaan.
Op het moment moet je jezelf accepteren hoe je bent. Maar dan kan je ook een hele fijne vakantie hebben hoor. Laat je niet gek maken door dit soort vakantiestress!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loop de komende vier weken elke dag een marathon en eet zo veel je wilt. Een strakke vakantie toegewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snoep verstandig, eet een appel. Gelet op jouw leeftijd en onkundig van jouw lengte en gewicht, zou ik adviseren om
leuke sporten te beoefenen die je ook met plezier in jouw vakantie kunt doen. Na 8 weken kijk je weer met trots naar jezelf. Go for it.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst dit lukt je niet.
Dit is ook helemaal niet goed voor je, want dit is uithonger.
Het geheim van diëten is veel water drinken, geen frisdrank.
Fruit of crackers, dus geen snoep.
Veel bewegen zoals: Fitness, zumba, buikspier oefeningen enzovoort.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik in ieder geval wel.
;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals hierboven al wordt gezegd, zal dit niet mogelijk zijn.

Wat je wel kunt doen is jou beeld van jezelf veranderen. Moet je nu echt de perfectie zijn. Moet je echt een ideaal zijn. Het is veel en veel beter om gewoon jezelf te zijn. Iemand die zichzelf volledig accepteert heeft veel meer sjans en uitstraling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals zoveel meisjes van rond de twaalf jaar, ben je vermoedelijk erg onzeker over je lichaam.

Je denkt al heel gauw dat je te zwaar bent terwijl dat doorgaans niet het geval is.

Je kunt het best gewoon blijven eten..en dan natuurlijk géén frietjes of andere vette troep.

Gezond eten, daardoor zul je een lichaam krijgen dat niet te zwaar of te licht is.

Veel meisjes op jouw leeftijd lopen de kans uit onzekerheid over hun lichaam de ziekte anorexia nervosa op te lopen.

Wees maar trots op je lichaam en eet goed goed gezond, meid.

Dàt zal je alleen maar ..nòg mooier maken.

En mocht je, tegen mijn verwachting in, toch (een beetje) te zwaar zijn. Laat het mij dan weten a.u.b. Misschien kan ik je dan wel met wat adviezen helpen.

Voeding behoort namelijk tot mijn specialiteiten.

Ik hoop je met deze woorden een beetje geholpen te hebben..of..je eventueel nog te kunnen helpen.

Ga in geen geval op eigen gelegenheid over tot afvallen..want dat kan tot vreselijke leiden.

Wil je mij dat beloven?

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een bruikbaar antwoord krijgt op je vraag, schrijf er een boek over en wordt net zo rijk als mevrouw Bakker.
Wat jij wilt is onmogelijk. Wat er in jaren aangekomen is, is er niet binnen een maand vanaf. Als het je al zou lukken en je stopt met je dieet, zit het er de volgende maand weer bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet het. Zeker als je nog in de groei bent is zo snel afvallen ontzettend ongezond. Sterker, je doet er beter aan voorlopig op hetzelfde gewicht te blijven om zo na verloop van één of twee jaar naar je streefgewicht 'toe te groeien'. Ik begrijp wel dat dit je veel te lang duurt maar als je gaat crashdiëten bereik je wat je nu juist niet wilt: dan word je nog veel meer te zwaar. Ik denk dat je er beter aan doet om je naar een diëtiste te laten verwijzen die ervaring heeft met kinderen en je met maatwerk begeleidt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet. Zet het maar uit je hoofd, dat gaat gewoon niet. Voor een volwassene zou dit al niet lukken (zelfs als die volwassene op een crashdieet zou gaan, zouden de kilo's nog tijdens de vakantie weer terugkomen), en voor een 12-jarige is het waanzin.

Overigens zou het ook een goed idee zijn als je nu meteen het idee uit je hoofd zet dat je een 'hangbuik' zou hebben of dat je je 'volpropt'. Dat zijn heel ongezonde ideeën, en bovendien zijn ze voor 99% van al die 12-jarigen die dat over zichzelf denken gewoon niet wáár.

De kans is veel groter dat je gewoon een vrouwenlichaam aan het krijgen bent. Dat hóórt zo bij een 12-jarige. Dan krijg je ook wat meer rondingen, een vrouw is nou eenmaal niet dun, recht en spichtig als een 10-jarige.

Het kan best schrikken zijn dat je lichaam zo verandert, en dan ook nog nét op het moment dat je het veel belangrijker gaat vinden hoe je eruit ziet. Je kunt dan het idee krijgen dat je dik wordt of een 'hangbuik' hebt, maar zelf kun je dat eigenlijk niet goed beoordelen. En wat je nu misschien nog niet weet: meisjes en vrouwen met die rondingen worden over het algemeen juist aantrekkelijk gevonden. Je bent mooier en vrouwelijker aan het worden, niet dik.

Mocht je toch nog echt het idee hebben dat je af moet vallen, ga dat dan niet op eigen houtje doen. Ga dan even naar de huisarts. Die kan je precies vertellen hoeveel je met jouw leeftijd en lengte hoort te wegen, kan veel beter dan jijzelf bepalen of afvallen (of hetzelfde gewicht houden terwijl je groeit) nodig is, en kan je perfect begeleiden áls dat nodig zou zijn.

Wat je ook doet, ga *niet* (stiekem) zelf 'lijnen'. Dit is een heel belangrijke tijd in de ontwikkeling van je lichaam, door te diëten kun je jezelf ernstige schade toebrengen waar je de rest van je leven last van houdt. Het zou er zelfs voor kunnen zorgen dat je nooit kinderen kunt krijgen, dit is dus geen spelletje!