Wanneer ik me concentreer ga ik onbewust moeilijk/boos kijken. Is er een manier om je aan te leren dat je 'onbewust' bv blij gaat kijken bij..

geconcentreerde situaties.
Het is dus de bedoeling dat ik het me aanleer maar niet constant moet nadenken over het feit dat ik op die manier moet kijken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Net zoals met zoveel dingen die je onbewust doet, moet je ze eerst bewust oefenen voordat je het om kunt zetten naar onbewust.
Je kunt dan ook, door eerst bewust blij te kijken, jezelf aanwennen om in die situaties zo te kijken. Maar omdat het een gewoonte is zal het een tijd duren voordat je het jezelf hebt aangewend om blij te kijken. Pas als je dat gewend bent, kijk je onbewust blij.
Oefenen dus.
Onbewust Onbekwaam, Bewust Onbekwaam, Bewust Bekwaam en daarna pas Onbewust Bekwaam.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ben toch bang dat dit een karaktertrek is, die automatisch ontstaat en niet zonder slag of stoot is weg te poetsen. Het afleren hiervan zonder na te denken, lijkt me dan ook een heidense klus. Sterkte bij je pogingen in elk geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet precies wat je bedoeld. Zelf schijn ik dat ook te hebben en het is super irritant als mensen steeds vragen of ik boos ben, terwijl ik aan het na denken ben of me concentreer. Na al die jaren (ben 58) weet ik nog steeds niet hoe je dat kan veranderen. Ik denk ook niet dat het kan. Mijn reactie is tegenwoordig ook "ik ben niet boos, zo hangt mijn gezicht gewoon het lekkerst". Maak er dus maar een geintje van. Mensen die je goed kennen zullen op een gegeven moment op houden om hier iets van te zeggen. Mensen die je niet kent moet je net mee zitten, ze denken maar een eind weg. Maar ga er alsjeblieft geen energie in steken om het te veranderen. De kans is niet zo groot dat je daar in slaagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
whoehahahahaha die hou ik erin. "ik ben niet boos, zo hangt mijn gezicht gewoon het lekkerst"
Blij zijn zit in je karakter..dan lach je veel en bent altijd blij...positieve instelling..je kan het wel een bietje trainen...door je situatie zoals het is te accepteren...geniet van de dingen die je kunt doen...en vergeet de dingen die zowiezo onbereikbaar zijn