Doordat je galvloeistof teveel indikt.

"Galvloeistof is een vrij dikke, geelgroene vloeistof. Wanneer deze vloeistof teveel indikt, ontstaat er een galsteen In de westerse wereld heeft ongeveer 10% van de bevolking galstenen. De meeste van deze mensen hebben echter geen klachten. De galstenen worden bij hen daarom vaak niet ontdekt.
Er zijn twee soorten galstenen; de cholesterolgalstenen (deze bestaan voor ongeveer 50% uit cholesterol) en de zogenaamde bilirubinepigmentstenen (bestaan voor het grootste deel uit bilirubinezouten)."