kan ik na 6 dagen na verwijdering verstandskies met hechtingen nu wel aan de andere kant eten of moet ik wachten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

als je aan de andere kant nog je verstandkies hebt kan je die gewoon gebruiken
de kies die getrokken is, is wel gehecht maar na 6 dagen nog erg kwetsbaar laat die kant nog even met rust
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het algemeen duurt het zo'n tien dagen voordat de wond geheeld is.
Je mag gewoon eten maar probeer de wond hierbij wat te ontzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag gewoon eten, ook voorzichtig aan de kant waar je verstandskies is getrokken. Uiteraard daar geen harde dingen eten, maar een aardappeltje met gekookte groente of een boterham hoef je echt niet angstvallig aan de 'goede' kant te houden. Ook al voorzichtig poetsen over de wond. Goed schoonhouden zorgt ervoor dat het niet gaat ontsteken. Eventueel kun je na de maaltijd ook nog spoelen met zout water (1 liter water koken met 1 eetlepel zout).