Als je je inspant, moet je bloed sneller rondgepompt worden, dan gaat je hart sneller kloppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je spieren hebben zuurstof nodig om te functioneren, je hart moet dus sneller kloppen om genoeg bloed rond te pompen, anders krijgen je spieren zuurstof tekort. Hoe beter je conditie is, des te langzamer je hart klopt bij inspanningen, heb je nou een slechte conditie, dan kan je hele hoge hartslagen bereiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat jij je meer inspant moet de motor harder gaan draaien

je moet het vergelijken met een auto als jij harder gaat rijden moet de motor meer vermogen geven en zo werkt het ook met je hart als jij meer van je hart vraagt moet die harder werken en je hart doet dit in de vorm van zuurstofrijk bloed rondpompen door je aderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je heel erg inspan, ga je ook hijgen. Met hijgen haal je zuurstof binnen. Zuurstof heb je nodig om je hart te laten kloppen en het bloed laten doorstromen. Omdat je meer beweegt moet je hart ook harder aan de gang om alles van bloed te voorzien.