Sommigen kunnen eten wat ze willen en komen geen gram aan. Hoe kan dit?

Terwijl anderen echt heel goed uit moeten kijken wat ze eten en erg veel moeite moeten doen om op gewicht te blijven. Kan het zo zijn dat er een verschil is in stofwisseling? Als ik soms hoor wat sommigen snoepen/eten, terwijl ze niet sporten en dan toch slank zijn. Ik snap er niks van.

Weet jij het antwoord?

/2500

Tot bepaalde grenzen ja, dan kan ik ook eten wat ik wil en kom ik practisch gezien niet aan. Maar alles heeft zo zijn grenzen. Dit heeft inderdaard te maken met je schildklier. Je schildklier beïnvloed je groei én je stofwisseling. Indien de schildklier harder werkt, zal je stofwisseling dus ook harder gaan werken en dus kom je minder snel aan. Echter, het kan ook zijn dat deze mensen gewoon veel sporten, en meestal als ze een leeftijd rond de 25 behalen neemt de schildklier zijn werking lichtelijk af en wordt je dikker. Dan komen de meeste mensen er wel achter. Echter, voor iemand die gewoon veel sport is het best mogelijk zeer veel te kunnen eten zonder veel aan te komen, ze sporten immers alles er weer af. Dan meot je maar eens kijken als ze een paar maand niet meer sporten, dan zouden ze wel sterk aankomen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100