Helpt slaap echt bij algemeen herstel?

Helpt slaap echt bij algemeen herstel? Als je je lichamelijk minder voelt, is het dan belangrijk om 'extra' te slapen?

een jaar geleden
1.2K
Ritsuka
een jaar geleden
Ik merk zelf wel het verschil
Thecis
een jaar geleden
Ja, dit helpt echt.
Veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.
tinus1969
een jaar geleden
Ja, en je hebt hier meerdere malen kunnen lezen dat slaap/rust helpt. Je wil het alleen om de één of andere reden niet aanvaarden/toepassen. Waarom niet?

Antwoorden (1)

Slaap is een natuurlijke manier voor het lichaam om zich te herstellen. Dat geldt normaalgesproken al voor iemand die gewoon een hele dag heeft beleefd, en dat geldt zeker voor mensen die door een aandoening, psychische of lichamelijke overbelasting, of infectie (of wat dan ook) zich minder goed voelen, die moeten meer herstellen en daar draagt slaap aan bij. Tijdens het slapen maken we ook meer cellen en afweerstoffen aan, dat alles draagt bij aan herstel.
een jaar geleden