Wat zijn de nadelen als een man op zijn 50e voor het eerst vader wordt? En zijn er ook voordelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.6K

Antwoorden (7)

Ik ben een kind van 'oudere' ouders. Voor mij en voor je kind is het altijd een klein maar toch groot detail wat meespeelt, helemaal nu ik zelf 30+ ben.
Mijn ervaren nadelen:
-mijn ouders deden maar weinig mee met de rest van de ouders op de basisschool
-mijn vader overleed 'vroeg' toen ik 14 was
-mijn ouders waren als een opa+oma voor mij, en verwenden me in aandacht tot ik er helemaal niet meer tegen kon.
-mijn pubergedrag leek in mijn moeders ogen extreem, terwijl het best meeviel, helemaal nu ik nog wel eens terugkijk.

En nu.. ik heb een hoogbejaarde moeder, waar ik zielsveel van hou, maar toch had ik stiekem wel eens liever een moeder die zich iets meer inleefde en betrokken zou voelen.

Voordelen zijn er alleen voor jezelf, maar niet voor het kind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij zult minder lang kunnen genieten, want als je 50 bent begin je toch wel steeds meer lichamelijke klachten te krijgen. Ook geestelijk ben je minder sterk en dat is ook echt niet zo gek, maar een kind kan dan wel veel extra energie vergen. Ook voor het kind zelf kan het niet altijd even leuk zijn omdat het kind zijn opa en oma niet kent.. En zijn/haar ouders hebben dan de leeftijd van de opa's en oma's van hun vriendjes en vriendinnetjes.. Maar daar leren ze wel mee leven hoor.. Als dat het maar is.

En voordelen.. Jij hebt neem ik aan veel ervaring op verschillende gebieden. Jij hebt vast meer interessante dingen meegemaakt en je kan je kinderen helpen met hun geschiedenisvakken :-)

Als jij op je 50e je kind een liefdevol gezin kan aanbieden, een warm knus huis en dat het kind op financieel gebied niks tekort komt en jij wilt graag een kind.. waarom niet? Houd er alleen rekening mee dat als jij 65 bent en jij hebt misschien allemaal klachten je dan een puber als kind hebt.. maar het hoeft echt allemaal zo erg niet te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit ervaring zeg ik dat het helemaal niet leuk is voor een kind als je ouders niet lekker met je ravotten zoals je ziet dat andere, jongere, ouders met hun kinderen doen. Vooral als we kampeerden vond ik dat heel erg. Andere ouders waren met hun kinderen aan het stoeien en dollen, de mijne zaten als een oude opa en oma gezapig thee of koffie te drinken. Hetzelfde verhaal als we naar de speeltuin gingen. Ze gingen ook nooit mee schaatsen. Voordelen van oude ouders zie ik echt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als oudere ouder zeg maar bent je rustiger in het leven je luistert naar je kind ok geen voetbalwedstrijd of balletuitvoering maar je heb wel tijd om mee te gaan en zoals je zelf ken veel liefde krijgen dat is onbetaalbaar als u gezond in het leven staat waarom niet zou ik zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt helemaal van de persoon af. De ene 50 er komt als een bejaarde over, de andere als 18.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen kun je zeggen dat er alleen maar nadelen zijn.
Wat je als voordeel zou kunnen zien is; dat hij door zijn leeftijd meer tijd heeft en niet meer mee doet in een carrièrestrijd en vaak minder of zelfs stop met werken als het kind nog jong is.
Nadeel daarvan is dat hij minder in het leven staat en minder actief is.
Je zult je leven lang een oude vader hebben die vaker als je opa gezien zal worden dan als je vader.
De kans dat hij een leuke opa wordt voor jouw kinderen is wel heel klein aangezien hij dan erg bejaard zal zijn.
Vaak hebben ouders en kind een generatiekloof maar in zo'n geval zijn dat er 2 of 3.
Sommige mannen van 50 zijn heel actief maar als het kind 12 is is de vader 62 en daarvan zijn er nog maar weinig die met hun kinderen gaan kitesurfen, snowboarden hobie cat zeilen etc..
De interesses in muziek,style, zullen ook erg uiteenlopen en het is moeilijk elkaar te begrijpen.

E.e.a. zal niet wegnemen dat hij heel veel van kind zal houden en het kind van hem.
Het wil ook niet zeggen dat je als kind niet gelukkig kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt niet uit of je 50 jaar bent. Je kan ook dan een prima vader zijn. Soms lopen dingen anders in het leven, en komt het op een later moment op je pad. Vindt overigens wel dat bij 50 jaar de grens ligt. Omstandigheden in de relaties spelen ook een rol. Als zwanger worden bijvoorbeeld niet lukt, waardoor de relatie uit gaat, en je pas in een volgende relatie vader word. Het krijgen van kinderen is niet voor iedereen vanzelfsprekend, het blijft iets bijzonders.