Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doen ze met te dikke mensen in het ziekenhuis?

Mijn vader lag in het ziekenhuis en de arts had gezegd dat hij te mager was dus kreeg bij iedere maaltijd een toetje, een roomijs , chocomelk, een reep chocolade, BIFI worstjes.
maar wat doen ze dan met te dikke mensen? geen eten of toetjes geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Die krijgen hetzelfde eten als een ander, behalve als ze een streng dokters dieët moeten volgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je idd om medische reden van een dietiste in het ziekenhuis ligt vanwege je gewicht word je voedsel wat je krijgt er wel op aan gepast
ligt er bv een dikke man die er voor een knie operatie ligt
niet naar gekeken wat die man eet en besteld
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks., tenzij het de kwaal is,waarvoor diegene is opgenomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder krijgt daar hetzelfde 'voedselpakket' tenzij er redenen bestaan voor extra voeding of..

Dat de arts een bepaalde (hoeveelheid) voeding c.q. een dieet heeft voorgeschreven.

Jouw pa zal vermoedelijk te licht bevonden zijn b.v. in verband met een te verrichten operatie.


Gr. Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke mensen krijgen in het ziekenhuis gewoon drie normale, volledige gezonde maaltijden (waar je volgens mij nooit ene jar van kunt leven, maar dat terzijde).
Tenzij ze uiteraard een streng dieet van het een of ander volgen, dan krijgen ze - net als dunne mensen met een dieet - aangepaste voeding.

Maar het is niet zo dat dikke mensen standaard op een hongerdieet worden gezet als ze in het ziekenhuis liggen. Vermoedelijk was je vader ECHT te dun om zonder risico te kunnen opereren en moest hij daarvoor gericht een beetje aansterken.

En iemand die echt te dik is om zonde risico te opereren, zal al tevoren (dus ruim voor de opname) al op een dieet worden gezet, of pas geopereerd worden als niet-opereren nog riskanter is dan wachten tot een gezonder gewicht is bereikt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bron : Ervaring ; heb zelf al eens moeten afvallen voor een operatie, en mijn schoonmoeder is voor een operatie gericht 'opgefokt' tot de status operabel (met extra eiwitten, infusen, medicijnen, weet ik wat niet meer).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze krijgen gewoon het zelfde alleen als ze van de dokter een dieet moeten volgen dat krijgen ze ander eten maar ja ze krijgen gewoon het zelfde eten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die krijgen normaal eten, wat een gemiddeld mens krijgt.
In het ziekenhuis hoeven ze de """dikte"" niet te onderhouden. Daar betalen we geen verzekeringspremies voor! Overdaad schaadt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Medische ingrepen, met name operaties, zijn een geweldige aanslag op de reserves van het menselijk lichaam. Langzamerhand wordt duidelijk dat mensen met ondergewicht extra risico's lopen bij dergelijke ingrepen. Dat verklaart hoogstwaarschijnlijk de wat minder subtiele culinaire hoogstandjes die je vader met de regelmaat van de klok op zijn dienblad aantreft.

Er zal wel over nagedacht zijn en je noemt ook wel een paar dingen waar weinig mee mis is, zoals roomijs en worstjes. Ik denk echter dat je niet alleen naar vetreserves moet kijken maar ook naar voedingsmiddelen die de weerstand kunnen verbeteren. Hoewel veel fruit eten niet handig is als je te zwaar bent vanwege de suikers, is fruit bij ondergewicht juist een zegen, vanwege de vezels en de anti-oxydanten!

Ook bij overgewicht is het beter om te kijken naar de oorzaken en die aan te pakken in plaats van de 'schuldigen' (ik spreek liever van 'patiënten') op persoonlijke titel aan te pakken. Een belangrijke oorzaak van overgewicht is de consumptie van geraffineerde koolhydraten, zoals suiker en producten die van witte bloem gemaakt zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding