Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer meld je geluidoverlast aan je buren?

Ik slaap erg slecht als ik geluiden hoor. Nu hebben mijn buren een airconditioning en hoor je door het hele huis een monotoon geluid. Ik heb hier ‘s nachts veel last van, zelfs met oordoppen in hoor ik dit geluid nog. Ben ik een aansteller of mag ik vragen of de airco in de nacht uit mag?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het is geen kwestie van asociaal gedrag dus wellicht dat er wel met ze te praten valt. Ik zou wel kijken hoe je het verwoordt dus eerst uitleggen waar je last van hebt.
Ritsuka
3 jaar geleden
Misschien trilt het geluid door de vloer vanwege de locatie waar het geplaatst is
MarBet
3 jaar geleden
De meeste buren willen liever geen overlast bezorgen. Jouw buren hebben er waarschijnlijk geen idee van dat jij last hebt van hun airco. Dus de kans is groot dat ze er graag rekening mee willen houden. Gewoon vragen dus!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het beste is om dit eerst te bespreken met je buren. Kijk samen naar mogelijke oplossingen. Misschien ook goed om hun naar uw kant te halen om dit te horen. Hopelijk begrijpen ze dat dan beter. Als u een huurhuis hebt dan bij ernstige overlast van buren kunt u de verhuurder (bijvoorbeeld de woningcorporatie) vragen om maatregelen te nemen.Als dit niet helpt kunt u contact opnemen met de gemeente of de politie.

Het beste is dus eerst dit met de buren zelf te bespreken en hun dit zelf te laten ervaren door ze het te laten horen.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing