Klopt het dat een maagbacterie de mond heftig kan laten stinken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
6.5K

Antwoorden (3)

Een maagbacterie de Helicobacter pylori,
kan wel maagklachten veroorzaken,
maar een slechte adem komt meestal door iets anders.

O. a.
In enkele gevallen komt slechte adem door een verstopping van het spijsverteringskanaal.
Eten blijft dan te lang in de darmen zitten en kan dan gaan gisten. Bij dit gistingsproces ontstaat extra gassen, die door de wand van de darm in de bloedbaan wordt gebracht. Deze vieze gassen komen in je longen en die adem je vervolgens uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Je kan wel een zure smaak in de mond krijgen door de medicijnen die je moet nemen voor de maagbacterie.

Als de mond heftig stinkt is de oorzaak bijna altijd bacteriën in de mond. Die doen niets liever dan zich uit alle macht vermenigvuldigen. Veel mensen hebben, vaak zonder dat ze dat weten, ontstoken tandvlees. Dat komt door bacteriën en etensresten die zich nestelen tussen tanden en het tandvlees.

Met behulp van eiwitten uit voedsel maken ze vies ruikende zwavelverbindingen. Tandvleesontsteking kan gemakkelijk ontstaan door slecht poetsen. Soms kunnen bacteriën of verborgen ontstekingen bij slechte vullingen en bij kronen of bruggen de oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is mogelijk.

Echter komt het zelden voor of er is ie6ts ernstigs aan de hand.

Indien het met regelmaat voorkomt lijkt mij een bezoek aan de huisarts noodzakelijk.