Bestaat er een smaakloze tandpasta?

Dit omdat bij 's ochtends tandenpoetsen, moet het eigenlijk een half uur nadat je iets gegeten hebt, maar dat lukt niet omdat ik te weinig tijd heb. En voor het ontbijt poetsen heeft een vieze smaak van het ontbijt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
2.8K

Het beste antwoord

De tandpasta zelf is dan wel vies, maar het probleem is opgelost als je Parodontax gebruikt.
Na het poetsen fruit eten, sap drinken of zelfs een wijntje nemen en je krijgt geen vieze smaak.
Dit heb ik overigens ook op GV geleerd ;)
Sindsdien gebruik ik elke ochtend Paradontax.
En die smaak went echt, hoor.

http://www.goeievraag.nl/vraag/bestaat-tandpasta-waarbij-poetsen-vieze.43177
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

smaakloos bestaat niet, als je wel iets wil poetsen, kun je ook peutertandpasta nemen, die heeft wel minder fluor enzo, maar je poetst wel en het is beter dan niks.

hier zit een aardbeiensmaak aan en en geen mintsmaak, daar heb je veel minder last van een vreemde smaak met je eten.

ook is het eigenlijk al weer achterhaald dat je 2 x per dag moet poetsen, maar het is wel wat frisser smorgens.

Toegevoegd na 53 seconden:
wat ik daarmee dus wil zeggen is dat als je 1 x per dag met de goede tandpasta poetst ('s avonds voor je naar bed gaat) is dat in principe voldoende... voor de frisse mond smorgens werkt peutertandpasta dus absoluut afdoende.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
werkelijk? Mijn tandarts houd nog steeds vol dat ik na elke maaltijd en na elk tussendoortje gelijk moet poetsen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die wil zeker niet verdienen...
sterredag
13 jaar geleden
inmiddels is men er achter gekomen dat teveel poetsen ook niet goed voor je is, er zijn mensen die zo enthousiast en uitgebreid poetsen dat zelfs hun tandglazuur er van kapot gaat. bovendien de tandplak enzo kan pas gaatjes gaan veroorzaken na 24 uur. 3 x poetsen per dag is leuk voor de tandpasta en tandenborstel industrie. ja ook de medische tandwereld staat niet stil.
Zendium bevat weinig aroma en schuimmiddelen, zodat de natuurlijke balans in je mond niet onnodig wordt aangetast. Hierdoor worden de speekseleiwitten die de smaakperceptie beinvloeden ook niet aangetast. Dit merk je doordat je na het poetsen met zendium zelfs een sinaasappel kan eten!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker bestaat er smaakloze en schuimloze tandpasta van het merk oraNurse. Je kunt dat bestellen bij bol.com maar ook op https://medimation.shop