De oren van een blinde zijn als de ogen van iemand die kan zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ mooiiiiii gezegd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi gezegd

Andere antwoorden (4)

Doordat bij blinde mensen de zintuig zien is uitgeschakeld.
Worden de andre zintuigen versterkt.
Daarom zal een blinde persoon weinig tot niets kunnen zien maar hun gehoor kan des te beter zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja absoluut, omdat ze niet kunnen zien ontwikkelt de reukzin en het gehoor zich veel sterker dan bij ziende mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onderzoek heft nal aangetoond dat de ontwikkeling van het absolute gehoor samenhangt met de vergroting van de linker temporale lap van de hersenen. In dit gebied, ook wel slaaplap genoemd, worden herinneringen en gevoelens 'geproduceerd'. Bij de meeste mensen is deze hersenlap groter dan aan de rechterzijde; bij blinden is deze symmetrie echter nog veel groter.

Toegevoegd na 1 minuut:
moet zijn ; heeft al aangetoond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gehoor van een blinde of slechtziende is niet beter ontwikkeld, maar wordt beter gebruikt en meer geoefend. Een ziende kan veel waarnemen door te kijken, een
blinde of slechtziende moet zich beter concentreren en heel goed luisteren.
Amadea