Ik heb net rauwe kip op wat zijn hiervan de klachten die op kunnen treden?

Ik heb net perongeluk best veel rauwe kip op en heb ergens gelezen dat je hier ook hersenschade of andere dingen kan van oplopen, maar wat is hiervan waar en hoe weet k of ik besmet ben?

2 jaar geleden
1.1K
TurfGraver
2 jaar geleden
Salmonella of campylobacter.
Als je buikpijn, diarree en griepachtige verschijnselen krijgt zou ik mij zorgen maken.
Amadea
2 jaar geleden
Dan proef je toch zeker bij de eerste hap al dat het niet klopt? Lijkt mij stug als je dan doorgaat met eten...
Jmv12
2 jaar geleden
Ja heel stom maar ik had er niet aan gedacht en dacht dat het gewoon zo proefde

Antwoorden (1)

Je kan klachten krijgen zoals buikpijn, diarree en griepachtige verschijnselen. Die kunnen opkomomen van 48 uur tot 1 week na besmetting. De klachten kunnen ongeveer 5-7 dagen duren. Soms kun je nog wekenlang last hebben van darmkrampen. In zeldzame gevallen worden mensen wel ernstig ziek.