Door jezelf te dwingen je in situaties te begeven die je onzeker maken.je zult merken dat het reuze meevalt en zo bouw je langzaam je zelfvertrouwen op.

Toegevoegd na 13 minuten:
Bedenk ook dat een heleboel mensen veel onzekerder zijn dan ze zich voordoen.Recht je schouders en ''Go for it''.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan het je helpen om jezelf in de dingen die je doet te bevestigen. Eigenlijk zoals een ouder zijn kind bevestigd, moet nu jij die rol op je nemen. Dus zeg bewust tegen jezelf dat je trots bent op hetgeen je doet of hebt bereikt. In plaats van de nadruk te leggen op hetgeen wat niet goed gegaan is.

Om een shift in jouw denkwijze te bewerkstelligen en de balans naar positieve gedachten te laten uitgaan kun je aan het einde van iedere dag, voor je gaat slapen, opschrijven waar je dankbaar voor bent en trots op bent. Richt je op het hier en nu en laat zaken uit het verleden, die je onzeker maken, los.

Uiteindelijk ligt de sleutel tot verandering alleen bij jezelf!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel mensen 'lijden' aan onzekerheid. Dus een echte uitzondering ben je bepaald niet.

Onzekerheid..het woord zegt het al..je mist zekerheid..je bent te weing overtuigd van je eigen kwaliteiten.

Als dus het probleem bij de wortels wilt aanpakken moet je beginnen je kwaliteiten te verbeteren.

Studie is daartoe een uitstekend middel. Studie geeft je zelfvertrouwen..geeft je zelfbewustzijn en laat je onzekerheid alsmaar kleiner worden.

Hoe meer je leert..hoe minder onzeker je wordt..

Ben je echter niet in de gelegenheid te studeren..probeer dan innerlijk wat krachtdadiger te denken. Ik bedoel hier resoluut.

Vertrouw vooral ook op je eigen gevoelens en handel overeenkomstig.

En denk daarbij..'okay, dan ga ik maar een keertje op mijn bek'

Daardoor ga je zelfverzekerdheid uitstralen en gaan mensen je ook anders beoordelen.

Succes hoor!

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ton heeft het gras een beetje voor mijn voeten weggemaaid ,want ondanks dat ik zelf over zeer veel goede eigenschappen beschik ,op 1 dingetje na ,ben ik ook wel onzeker ,geweest heb er aan gewerkt ,en bingo y,m.back

Toegevoegd na 20 minuten:
de clou is dus dat je moet werken aan je zwakke punten want wat ik eerst ook dacht alleen focussen op je goede kwaliteiten heeft geen zin ,daar heeft niemand last van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent wie je bent! Iedereen is over een aantal dingen onzeker, hoor.
Als het in een gesprek of discussie is, is het aan jou om te zeggen dat je van dat onderwerp niet zoveel weet, maar dat je het wel wil horen wat anderen er van vinden. Zo maskeer je je onzekerheid met nieuwschierigheid. Op gevoelsvlakken moet je eerlijk zijn tegenover je zelf.
Eerst weten wat je zelf wilt en niet meedoen met de ander als je het echt niet wilt.
Oefen dit voor je zelf, dat werkt.
En neem van mij aan, de grootste schreeuwers zijn vaak de grootste twijfelaars!