Wat verschuilt zich allemaal achter een lach ?

Achter een lach kan ook een hoop gemeenheid zitten .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Dat klopt, maar een gemeen lachje ziet er heel anders uit dan een glim lach of big smile.
Vaak kun je dat wel aan iemand s ogen zien.
Soms zelfs aan het hele gelaat.
Of het verschil echt met woorden uit is te leggen daar zit ik me nu suf over te prakkeseren,maar in ieder geval kun je zo iets het beste in de praktijk ervaren. Een verlegen lach word vaak in combinatie gedaan met het naar beneden kijken en dan blijft diegenen een poosje naar beneden kijken.
De verliefde lach is heel ietsje met de tanden bloot en dan van weg kijkend weer naar in de ogen kijkend. En dan de mond weer sluiten.
De flirt lach is vaak met 1 mond hoek omhoog getrokken en dan direct gevolgd door een knip oog.
De gemene lach is dan toch iets genieperiger de mond word iets kleiner gemaakt en het hoofd word naar beneden gebogen terwijl de ogen je vaak wel recht aan blijven kijken.
En dan de vriendelijke lach, die is gewoon met de mondhoeken om hoog soms de tanden ontbloot en grote open ogen.
Das vaak ook de lach van een eerste ontmoeting met bijvoorbeeld de juf van de peuter groep of de ouders van je partner. Of een nieuwe collega.
En met die lach spreek je eigenlijk de woorden : fijn kennis met je te maken,uit
En dan nog de vele verschillende lachen die mensen hebben als ze iets echt waanzinnig leuk vinden ( een converance of mop ofzo maar die lach is wel overduidelijk dan op dat moment. zo,n lach heeft geen uitleg nodig.
En dan is er nog een ik lach wel maar ik ben niet blij lach.
En die herken je wederom aan de ogen. de mond lacht maar das ook t enige de ogen lachen niet mee .En die lach komt dus meestal voor bij mensen die wel graag met andere mensen mee willen lachen maar de grap niet begrijpen of mensen die een beetje de gek aan worden gestoken op een feestje.
Of mensen die zich een houding weten te geven tegen over hun omgeving , ze voelen zich niet op hun gemak en proberen dat dan te verschuilen door middel van een lach op hun gezicht te toveren . Of de ontroerde lach en das een welgemeende lach bij mensen die voor het eerst weer praten over de leuke en grappige kanten van hun verloren dierbare. Alleen de ogen verraden dat er achter die lach nog een traan schuilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

onzekerheid?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lach is een uiting van emotie, en dat kan zowel positief als negatief zijn, dus lief, of gemeen bedoeld zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, of vrolijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verlegenheid?
13 jaar geleden
Een lach kan Vrolijk,vriendelijk,verleidelijk,meewarig,minachtend of verzoenend zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreugde.
Vriendelijkheid.
Spot.
Angst.
Verwarring.
Gemeenheid.
13 jaar geleden
In een lach kun je alles verschuilen, alles. Elke emotie kan in een lach schuil gaan.