Je collega stinkt om 13.30 naar de alcohol uit zijn mond ? Hoe zeg je dat dit eg niet kan op de zaak ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Als een collega om 13.30 naar alcohol ruikt is er iets niet in orde. Ik denk dat het bij de meeste werkgevers verboden is om alcohol te nuttigen tijdens werktijd.

Ik weet niet of je op kantoor zit of op de werkvloer met heftrucks of electrotrekkers, maar dan kan deze persoon zelfs nog de veiligheid van collega's in gevaar brengen.

Ik raad je aan dit te melden bij je leidinggevende. Eén keer kan toeval zijn, maar als je dit weer ruikt zou ik dit zeker melden. Je leidinggevende kan dan het gesprek aangaan met deze medewerker. Als hij dit handig aanpakt, door quasi een gesprek met deze persoon aan te gaan, dan hoeft niemand te weten dat jij dit hebt gemeld.

Bij ons op de zaak hebben we al diverse mensen ontslagen (na blaastesten e.d.) wegens dronkenschap. Dit is echter niet iets wat licht opgepakt moet worden, want je praat wel ergens over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Attendeer hem/haar erop en zeg wat je vindt. Geen alcohol in de lunchpauze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg annoniem een briefje op zijn bureau.
Dan weet hij het en jij krijgt niet de schuld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gast, dit is niet oke. Iedereen mag een foutje maken maar zorg dat je geen 2e keer naar alcohol uit je mond stinkt. Draag je verantwoording. Ik zeg dit uit jou belang niet me eigen..

Eerlijkheid duurt 't langst..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet!!
t zijn verantwoordelijkheid
als jij je er aan stoort zou je met je meerdere het probleem kunnen bespreken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag of er iets te vieren is geweest omdat je iets van alcohol ruikt. Zo ja, dan is het wellicht jammer dat je daar niet bij was en ga op de aanleiding daarvoor vriendelijk met je collega aan de praat.
Zo nee, vraag dan waarom je collega naar alcohol ruikt.
Zeg dan dat je van mening bent dat zoiets op dit tijdstip op de zaak niet kan........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kaugum aanbieden en zo subtiel mogenlijk duidelijkmaken dat jouw reukvermogen niet superieur is aan die van de baas, hou het zo mogenlijk luchtig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het de eerste keer is zou ik er niet teveel van zeggen, misschien alleen vragen of hij iets te vieren had ofzo.

gebeurt het vaak dan kan je misschien even vragen of hij een probleem heeft of waarom hij steeds overdag al drinkt.
is hij echt verslaafd dan heeft hij hulp nodig. mischien kan je dan beter overleggen met een bedrijfsarts zodat hij de boel over kan nemen
13 jaar geleden
Uit ervaring kan ik vertellen dat ermee confronteren het beste helpt. Heb een collega gehad waar we naar veel zeggen de ventilator gebruikte om de geur wat te verminderen. Collega is niet meer werkzaam dus geurprobleem opgelost…

Bij een andere collega hebben we het ook aangegeven omdat het soms echt niet te harden was. Hij heeft zijn maatregelen genomen inmiddels maar of het gaat helpen is de vraag nog natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in principe gewoon recht toe recht an.Je vraagt hem gewoon: joh heb jij gedronken? en dan haal je een paar keer goed je neus op.
Aan zijn reactie merk je t wel maar hij zal het waarschijnlijk zelf ook al wel toe geven.
En dan geef je hem gewoon de tip: Pas maar op met alcohol want als ik het kan ruiken dan kunnen anderen dat ook.En voor je t weet is de baas ervan op de hoogte met alle gevolgen van dien.
En ik denk dat je collega zich de volgende keer wel bedenkt.
En werkt dat niet of is het boven genoemde geen optie dan kun je ook altijd nog een anoniem briefje bij hem in het kluisje drukken dat alcohol op de werkvloer taboe is .
Of via een mailtje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag hem zeker zeggen dat als de leiding hier wind van krijgt , hem dat zijn baan gaat kosten ! Mogelijk is die persoon alcoholist .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je dit onder zijn neus houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Dit kan eg niet op de zaak..."