Kan je kruidenthee onbeperkt drinken?

Met onbeperkt bedoel ik zoveel als je wilt op een dag. Ook al overschrijdt dat de 2,5 liter water dat je mag drinken.

2 jaar geleden
1.2K
Amadea
2 jaar geleden
Dat hangt af van de ingrediënten van die thee. Zit er bijvoorbeeld zoethout in, dan moet je oppassen met de hoeveelheid omdat dit een bloeddruk verhogende werking heeft.
MarBet
2 jaar geleden
Sowieso kun je wat dan ook niet onbeperkt drinken, want op een gegeven moment kunnen je nieren het niet meer verwerken.

Het beste antwoord

Nee, al lijkt het nog zo gezond. Hoewel je er waarschijnlijk niet van doodgaat, kan te veel van het goede in het slechtste geval nog steeds schadelijk zijn, en op zijn best onaangenaam.
Sommige kruidentheeën bevatten toch cafeïne. Die kunnen onaangename bijwerkingen veroorzaken, zoals hoofdpijn, nervositeit, maagproblemen en slaapproblemen.
Van zoethoutthee kan je bloeddruk omhoog gaan.
In veel kruidenthee zitten giftige chemicaliën, waar je niet te veel van moet binnenkrijgen.
Pepermuntthee: bij te veel inname kan het actieve ingrediënt, menthol, effect hebben op de hartspier en dit kan tot hartritmestoornissen leiden.
Smeerwortelthee: te veel kan bijdragen aan levertoxiciteit .
SimonV