Ik heb een gescheurd trommelvlies. Voor mijn werk vlieg ik. Kan ik dit gewoon blijven doen of moet ik 6 weken stoppen om het te laten genezen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de dokter zal je toch wel voorgeschreven hebben wat wel en niet kan. Persoonlijk lijkt het me een slecht idee.
Amadea
11 jaar geleden
"Een trommelvliesscheur geneest spontaan binnen 2 weken en laat in de regel geen blijvende gehoorschade achter". Zes weken is dus niet nodig, maar het lijkt mij verstandig om wel twee weken te stoppen.

Antwoorden (1)

Volgens mij kun je beter niet vliegen met een gescheurd trommelvlies. Naast het opvangen van geluid beschermd het trommelvlies ook het midden- en binnenoor tegen buitendruk.

Om het zeker te weten zou ik een otolaryngoloog consulteren. Ik heb zelf een redelijke kennis van auditore biofysica en ik zou het afraden, maar ik ben geen arts.