Waar kan je oude consultatiebureau gegevens opvragen?

Ik heb gelezen dat je je consultatiebureau gegevens kan opvragen tot 15 jaar na je 18e verjaardag (tot 33 dus). De vraag is bij wie en hoe moet je dat dan doen?

2 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

Dat is nog niet zo simpel. Het digitaal dossier JGZ (DD JGZ) ligt bij de JGZ-organisatie die het laatst betrokken is geweest bij een jeugdige. Bij een jeugdige tot 4 jaar is dit de gemeente waar de jeugdige het laatst gewoond heeft. Tussen 4 en 18 jaar is dit de gemeente van de school waar de jeugdige het laatst op gezeten heeft. Op dit moment is er nog geen website waar makkelijk te vinden is welke JGZ-organisatie bij welke gemeente hoort. De JGZ-organisatie waar het DD JGZ van de jeugdige te vinden is, is momenteel te achterhalen door contact op te nemen met de gemeente waar de jeugdige woont danwel de gemeente waar de school van de jeugdige staat. De JGZ- organisatie kan informatie geven over de te volgen procedure.

Steeds meer consultatiebureaus werken met een online ouderportaal: een afgeschermd deel van de website waarop je met een inlogcode gemakkelijk je eigen gegevens kunt inzien. Hier vind je meestal niet het volledige dossier. Ouderportalen laten bijvoorbeeld alleen informatie zien over groei en ontwikkeling en bieden de mogelijkheid om online afspraken te maken.
Bel dus jouw consultatiebureau voor meer informatie.

Je kunt het ook zo proberen: google op
ouderportaal [jouw woonplaats]
SimonV