Nee. Verdikken door cortisonegebruik zal niet meteen optreden na een eerste injectie. Het is vooral een bijwerking die geleidelijk ontstaat na langdurige inname
De toediening van een cortisonemedicijn zorgt voor een overproductie van het bijnierschorshormoon. Hierdoor gaat zich vetweefsel verspreiden over je lichaam, waardoor je abnormaal dikke wangen kan krijgen.
SimonV