Als ik naar dokter ga komen mijn ouders dat dan te weten?

Ik ben 16 jaar en als ik dan naar huisarts of dokter ga komen mijn ouders dat dan te weten? En als er een medicijn voorgeschreven word voor me kunnen ze dit dan zien?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Nee, vanaf 16 jaar mag de huisarts dat niet vertellen, apothekers, assistenten e.d. mogen dat ook niet.
De enige manier waarop ze dat te weten komen, is als ze kijken bij de zorgverzekeraar. De afspraken en evt medicijnen worden wel gedeclareerd.
Andere mogelijkheden dat ze er toch achter kunnen komen, is als iemand het beroepsgeheim breekt óf als iemand anders je daar ziet en aan je ouders vertelt.
Thecis
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
Een bekende of buur kan het ook zie en belangstellend de vraag aan de ouders stellen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Oké bedankt voor je antwoord
Edraket
2 jaar geleden
De medicijnen zou je zelf contant kunnen betalen, dan is dit spoor uitgewist.
Thecis
2 jaar geleden
@ronron1212
Dank voor de aanvulling / verklarende uitleg. Ik had het al meegenomen in de laatste zin.