Coke MDMA en alcohol achter elkaar nemen, hoe slecht is het?

Ik maak mij behoorlijk zorgen over een goede vriend van mij. Gisteren heeft hij gewoon gedronken en hoorde ik vandaag van hem dat hij daarnaast nog coke had gedaan en daarna nog eens MDMA. Wat zijn de gevaren hiervan?
Krijg er gewoon buikpijn van dus zou er wat over willen weten en misschien ook van mensen die het zelf eens gedaan hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

MDMA EN SPEED OF COKE
Deze combinatie geeft extra veel druk op hart- en bloedvaten en kan het lichaam extra uitputten. De kater is vaak erger dan de kater van de afzonderlijke middelen. Speed werkt het love-effect van MDMA tegen. Met deze combi vergroot je de kans op hersenschade (het zou kunnen dat speed de hersenschade veroorzaakt door MDMA versterkt - in ieder geval kan speed op zichzelf ook hersenschade geven).
Deze combi vergroot ook de kans oververhitting en de combi MDMA en speed vergroot het risico op een Serotonine syndroom (zie bij risico's).

MDMA EN ALCOHOL
Alcohol vlakt het effect van MDMA af, zonde van je pil dus. Het kan er ook voor zorgen dat je meer MDMA gaat nemen om toch het gewenste effect te krijgen. Als je een hogere dosis MDMA neemt vergroot je de kans op schadelijke effecten. Bovendien kan deze combinatie hoofdpijn en misselijkheid veroorzaken. Door het gebruik van MDMA voel je minder goed of je dronken wordt waardoor je meer kunt drinken dan normaal. Daardoor zal de kater een stuk heftiger zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alcohol heeft altijd een versterkend effect.
Als je drugs, medicatie, ... inneemt word het effect dus versterkt. Als je met een of ander product (geen boterham of zoiets, maar dingen als drugs of medicatie) inneemt, daalt de overlevingskans als je buiten bewustzijn raakt.

Drugs is nooit goed, alcohol in zeer beperkte mate.
Maar het is absoluut afgeraden om deze te mixen.

Vanaf dat een persoon buiten bewustzijn is nadat hij of zij zo'n mix heeft genomen, bel gewoon 112.
Dit is het beste wat je kan doen.
Dit is vaak levensbedreigend.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij twijfel, raadpleeg je best altijd een arts.
En twijfel je of het wel erg genoeg is voor 112, bel gewoon.
Je krijgt geen boete als er iets is.

Als iemand flauwgevallen is en je belt 112, hij/zij is bijgekomen als de ambulance arriveert, dan krijg je bijvoorbeeld geen boete.

Vanaf dat er iemand een medische klacht heeft (wel wat erger dan een splinter) mag je 112 bellen.
112 is niet enkel voor een hartstilstand.