Wat zit er in de onderhuidse bultjes na injectie ?

Ben dit jaar 4 keer geopereerd. Ik kreeg morfinespuiten in mijn buik en benen. Nu zitten daar bulten op de injectieplekken. Ze doen goed pijn. Wat is het. Vocht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
32.1K

Antwoorden (2)

mogelijk wat bindweefselvorming / littekenweefsel. Klinkt als iets onschuldigs.
Echter, doet normaliter niet echt zeer. Indien je het niet vertrouwd of de bultjes veranderen qua dikte / kleur / mate van pijn, dan lijkt het me verstandig de huisarts even naar zijn mening te vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn die spuiten in je buik geen anti-stollingsmiddel geweest? Een harde plek, een bult, op een injectieplaats is meestal een zogenaamd infiltraat, een weefselreactie op de ingespoten stof. Infiltraten kunnen vaak voorkomen worden door de stof langzaam in te spuiten maar zijn in de eerste plaats afhankelijk van de soort injectievloeistof. Het kan echter om een onderhuidse bloeduitstorting gaan.