Waarom zijn mensen zo argwanend over 5G?

In mijn ogen zou het net voor veel toekomstige oplossingen kunnen werken (niet alleen internet), maar waarom zijn mensen dan zo argwanend over 5G?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.9K
TurfGraver
2 jaar geleden
Omdat mensen zomaar alles van iedereen aanneemt zonder zelf op onderzoek uit te gaan.
En "conspiracy" is hot.
Thecis
2 jaar geleden
Men was ook erg argwanend over elektriciteit, over 3G en over 4G.
Is met elke nieuwe technologie die voor iedereen komt...
Ritsuka
2 jaar geleden
Vroeger was men bang dat als vrouwen met de stoomtrein gingen dat dit slecht was voor de vruchtbaarheid. Die snelheid zou niet goed zijn voor de baarmoeder.

Antwoorden (3)

Sommige studies suggereren verder dat elektromagnetische straling kankerverwekkend zou zijn. Het International Agency for Research on Cancer, het kankeragentschap van de Wereldgezondheidsorganisatie, bestempelde elektromagnetische straling als ‘mogelijk kankerverwekkend’.
fremar
2 jaar geleden
In het kort: Onbekend maakt onbemind. Ofwel, omdat ze er te weinig van af weten en complottheorieën als waarheid aannemen.
jc54
2 jaar geleden
Mensen zijn argwanend omdat ze niet goed het verschil kennen tussen de verschillende soorten elektromagnetische straling.
Ze hebben de klok horen luiden, maar weten niet waar de klepel hangt en vrezen voor hun gezondheid.

Wellicht weten ze dat radioactieve straling heel gevaarlijk is.
Waarschijnlijk ook dat het zichtbare licht ook elektromagnetische straling is, en het ultraviolette deel dat daarop aansluit, huidkanker kan veroorzaken.
Misschien weten dat ook radiogolven elektromagnetische stralen zijn.

Wat ze waarschijnlijk niet weten is dat het gevaar aspect van deze staling afhangt van de golflengte van deze straling. Hoe kleiner de golflengte hoe gevaarlijker de staling.
De kleinere golflengten hebben een ioniserende werking op moleculen.
Ook van de moleculen in het menselijk lichaam.
Golflengen met ioniserende werking liggen in het gebied tussen röntgenstraling en ultraviolette straling bij het zichtbare licht.

Het zichtbare licht is niet meer ioniserend, en helemaal aan het andere einde van de golflengen liggen de radiogolven.

Het 5G deel ligt halverwege tussen het zichtbare licht en de radiogolven.
Dus op ruime afstand van het ioniserende segment van de elektromagnetische straling

Zie in Bron, de tekening boven -conclusie-