ik heb last van droge voeten, maar krijg zweetvoeten van voetcreme. iemand een andere oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Voor het slapen gaan af en toe even je voeten invetten met vaseline en dan een nachtje sokken aan houden... smorgens heerlijke zachte voetjes.
Ik heb zelf bij blokker zo'n goedkope ped-egg ( raspje voor eelt in de vorm van een eitje) gekocht.
Als je hier eerst het overtollige eelt even wegraspt en dan een vaseline behandeling doet dat zijn je voetjes weer als nieuw.

Je hebt ook tegenwoordig een soort kuurtje voor je voeten. Bij de DA verkopen ze dat, roze met witte doosje, ik geloof dat het footies heeft.
Voeten in het zakje doen voor een uurtje en ze schijnen dan ook weer zacht te worden. Kosten 19.95... kuurtje vaseline werkt net zo goed :-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Het produckt heet dus FOOTNER
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

oh ik heb ook helee erge droge voeten!! Het gene dat ik doe is gewoon een x naar de voetpedicure gaan dat is alles. Als ik ga betaal ik 5 euro. en ze doet heel voeten. Zo je ook een moeten proberen.

Toegevoegd na 2 minuten:
nu ga ik om de 7 a 8 weken en mijn voeten zijn sinds dien in topconditie. Misschien gebruik je trouwens een verkeerde voetcreme. Voetcreme met tea tree oil is heel goed. Eigenlijk is alles goed met tea tree oil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
€ 5,-- voor een pedicurebehandeling is wel heel weinig. Ik betaal € 22,-- en dit is volgens mij een heel normaal tarief voor een behandeling van 30 min.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jeetje die van mij is 25 euro... beuntje daarvoor 10 dus je bent wel heel goedkoop uit... mazzelaar :-)
Waarom verwen je je voeten niet eens met een massage? Maak eerst een papje met de volgende ingrediënten:

•Het sap van één citroen
•Twee eetlepels olijfolie
•Twee lepels zeezout
Je kan ook een gewone vochtinbrengende crème of bodylotion gebruiken. Masseer stevig met je duimen en je wordt gegarandeerd beloond met een zachte, soepele voeten en mooie nagels. Maak kleine draaiende bewegingen van de buitenkant naar het midden van de voetzolen. Vervolgens masseer je met je vingertoppen de rest van je voet in opwaartse bewegingen.

Rond af met een voetencrème of een laagje vaseline voor een extra zachte huid. Doe daarna katoenen sokken aan die de vaseline nog beter zijn werk laten doen door de warmte die ontstaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smeer gewoon bodylotion op je voeten. Je zult verbluft zijn van het resultaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na het douchen, als je voeten nog nat zijn, insmeren met olie. Dit werkt voor je hele lijf, voor het afdrogen insmeren, eventueel het teveel afspoelen en dan pas afdrogen.
Ik doe m'n voeten meestal niet, want wel oppassen met UITGLIJDEN.

Alle eetbare oliën voldoen volgens mij, probeer er gewoon eentje uit die je in de keuken hebt staan. Als je het kan eten kan het nooit slecht voor je zijn..
(olijfolie en kokosolie ruiken niet)
babyolie kan ook.

Toegevoegd na 6 minuten:
kokosolie sluit je poriën niet af, wat crèmes vaak wel doen. zie onderaan m'n link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ken je de weleda producten? arnica olie?
Gewoon te koop bij de reform zaak. Iedere dag smeer ik een beetje op mijn voeten en t werkt perfect . Eigenlijk is het niet eens iedere dag nodig maar ik doe het wel want ik vind het gewoon leuk om te smeren. je kunt trouwens ook een beetje lotion of uierzalf of wat vaseline smeren alleen dat zijn zijn 3 producten die erg langzaam in de huid trekken en dus heel lang vettig aan voelen.
Olie trekt sneller in de huid. Hou alleen wel eventjes rekening met eventuele vlekken.