Hoe zorg ik dat ik niet ziek word?

Ik heb keelpijn, en daardoor ook last van m'n oren, moe, hoofdpijn, beetje algemene beroerdheid dus. De vorige keer dat ik keelpijn en dit alles had, was ik drie dagen ziek. Maar morgen en zondag ga ik leuke dingen doen, dus wil ik niet ziek zijn! Hoe voorkom ik dat ik ziek word..? En tips als 'ga vroeg naar bed' kan ik zelf ook verzinnen ;), maar dat komt er nooit van en zal zeker vanavond niet lukken :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

Je wilt niet ziek worden maar je wilt er eigenlijk niks voor doen zeg je??

Het belangrijkste is juist vroeg naar bed gaan. Als je slaapt kan je lichaam herstellen en rust nemen. Altijd goed voor je weerstand.
Als je dat doet in combinatie met asprine helpt het (bij mij in elk geval) extra goed.

Daarnaast kan je natuurlijk vitaminepillen slikken, al is dat meer voor de langere termijn, maar geeft je wel een goede basis voor de toekomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb je hooikoorts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het al te laat is om te zorgen dat je niet ziek word.volgens mij ben je het al
goede tip: goed even uitzieken,ga betijds naar bed neem desnoods een paracetamol
en veel fruit eten verse groente en veel drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is altijd goed om gezond en gevarieerd te eten,veel water te drinken
spanning en ontspanning af te wisselen, dus ook buitenlucht is goed, ga een eind wandelen, zo krijg je antistoffen...
kortom gezond leven, af en toe beweging maar vooral niet te gauw toegeven als je verkouden bent, gewoon even stomen, op tijd naar bed en je bent de volgende dag weer fris!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kop warme thee met een goeie scheut honing erin en wat citroen.
En eet een paar kiwi,s ,krijg je een hoop vitamine c binnen.
En op tijd gaan slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke dag een kiwi eten.