Hoe kunnen we samen (lepeltje-lepeltje) in slaap vallen?

M'n vriendin en ik zijn echt dol op elkaar. We komen beiden uit een relatie waar er weinig intimiteit was en zijn blij dat we elkaar hebben gevonden. We knuffelen, strelen en zoenen veel. We vinden het ook heerlijk om samen tegen elkaar aan in bed te liggen. Maar het lukt ons niet om in elkaars armen in slaap te vallen. We proberen het wel, maar het lukt dan niet om in slaap te komen.

Misschien pieker ik teveel of concentreer me er te veel op?

Het gaat alleen als we ieder op ons eigen kantje gaan slapen.

Wie heeft er tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Blijkbaar hebben jullie beiden een slaapgewoonte om los te liggen. Dat is niet verkeerd, wellicht is dat voor de nachtrust nog wel het beste ook.

De vraag of je dat zou willen wijzigen is dus alleen maar uit wens om, ook tijdens de slaap, elkaar vast te hebben. Maar als je dan niet kunt slapen, dan is het niet zo effectief om dat te doen...

Maar goed, als je perse wilt: zorg dat je ademhaling helemaal in ritme is met de ademhaling van je vriendin. Concentreer je daarop, en doe verder (terwijl je lepeltje-lepeltje ligt) aan ontspanning van al je andere spieren. Als je dat gestructureerd doet, dus van voeten langzamerhand langs je lichaam naar boven, dan lukt het vast wel om zo in slaap te vallen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Niet meteen beginnen met tegen elkaar aan willen liggen! Je hebt spontaan last van
- Temperatuur
- Beweging
- Geluid
- Geuren
- stimulatie

Als je hier niet aan gewend bent, zijn dat allemaal redenen om niet in te kunnen slapen.

Beter kan je gewoon beginnen met een deel tegen elkaar te hebben, bv voeten en of handen. En dat uit te breiden, tot je in full contact ook in kan slapen.

Toegevoegd na 46 minuten:
Tip: Elkaar uitgebreid verwennen maakt je zowieso rozig, wat het 'in slaap vallen trainen' ten goede komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ervaar het zo: je lichaam kan bij lepeltje(2x) niet de rusthouding vinden waardoor je de slaap kan vatten.
Het blijft dus altijd een iets gespannen pose, waarbij komt dat je 's nachts gaat draaien en dan moet je elkaar toch 'verlaten'. Dat feit is je bekend als je met lepeltje (2x) start....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zal nog steeds een angst zijn hiervoor.

De enige manier om in slaap te komen is als je in staat bent om (voor even) alles van je af kan zetten.
Soms wordt je moe van jezelf en je gedachten dat je het vanzelf even kunt stopzetten. Daarna zal je pas in slaap kunnen vallen.

Ook denken om te slapen is nog steeds stress.

Probeer eens om je gedachten terug te brengen tot maar 1 gedachten. Dus bv: "ik hou van haar". En glimlach dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ligt het aan je houding.
Mijn man ligt met zijn rechterarm boven mijn schouder (onder mijn nek) zodat ik er geen last van heb.
Zijn andere arm ligt over mijn buik, in die houding liggen we het prettigst.
Soms draaien we ons om en lig ik tegen hem aan, maar dan heb ik mijn linkerarm onder m'n kussen en mijn rechterarm over zijn buik heen.
Beide posities zijn heerlijk om in slaap te vallen.
Wij liggen op een waterbed, misschien ligt jullie bed wel heel anders.
Het is misschien ook even wennen als je nooit anders geslapen hebt dan apart.
De aanhouder wint zeggen ze, succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms helpt het om gewoon 's middags een middagdutje te doen. Omdat je niet het idee hebt dat je in slaap moet vallen kun je gewoon lekker tegen elkaar aanliggen. En langzaam val je dan toch een beetje in slaap.