Hoe kan het dat ik vaak naar het toilet moet wanneer ik voor mijn ventilator zit?

Ik weet niet of meer mensen dit hebben, maar zodra ik voor mijn grote ventilator zit, moet ik constant naar het toilet. Hoe kan dit?

2 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Dit komt omdat uw lichaam reageert op kou van de ventilator. Deze reflex zorgt ervoor dat uw blaas aangespannen wordt. Bij aanspanning van de blaas kan het gevoel ontstaan dat u moet plassen.
John Heesakkers, uroloog aan het UMC St Radboud in Nijmegen: “Bij kou wordt het gevoel van mensen dat ze moeten plassen vaak sterker. Waarschijnlijk komt dit doordat de huid rondom de plasbuis kouder wordt.
De plasbuis is namelijk erg gevoelig en strooit bij kou sneller het gevoel rond dat je moet plassen. Hetzelfde gebeurt wanneer iemand met blote voeten op een koude vloer loopt. Ook dan moeten mensen eerder naar het toilet.“
SimonV
2 jaar geleden
Dat komt door luchtcirculatie. Waarschijnlijk een stoffige omgeving met boeken en de fan blaast de lucht door je kamer.
Dat activeert je darmen en dan krijg je aandrang.
Ik ken het probleem, oude boeken in de bieb of spullenhulp moet ik mijden want het begint met winden laten en dan moet ik daar snel weg zijn.
Heel raar eigenlijk maar meer mensen hebben er last van, mijn zus ook.