wat is het nadeel als mijn wergever van arbodienst wisselt?

mijn werkgever gaat van arbodienst wisselen. nu moet ik toestemming geven om mijn dossier naar een andere arboarts te laten sturen. wat zijn de nadelen en eventuele voordelen hiervan. wie heeft hier ervaring mee

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
MarBet
3 jaar geleden
Het nadeel is dat je een andere arbo of bedrijfsarts krijgt en dus misschien halverwege je traject met een andere verder moet. Dat kan ook een voordeel zijn, als de nieuwe gewoon beter is of een frisse kijk heeft op jouw traject. Met andere woorden, het hangt nogal af van de kwaliteit. Ik zou wel het dossier laten meegaan, want anders heeft de nieuwe arts helemaal geen basis en moet je opnieuw beginnen.

Antwoorden (1)

In principe kan et nooit nadelen hebben. Eke (Arbo)arts heeft geheimhoudingsplicht en het maakt dus niet uit bij welke arts jouw dossier ligt.