Is het normaal dat een kies een beetje los zit na het trekken van de aangrenzende kies?

Lijkt mij van wel, maar kan iemand mij bevestigen of tegenspreken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.8K

Het beste antwoord

ja hoor dat kan.
ik ben ook ervaringsdeskundige.
kiezen en tanden die een beetje strak op elkaar aansluiten, lijken inderdaad een beetje losser te komen staan na het trekken van de buurkies.
het is net zoiets als een plantje uittrekken tussen andere plantjes: de grond wordt wat losgewoeld en alles komt een beetje losser te staan.

maak je geen zorgen: de kies die gebleven is komt hoogstwaarschijnlijk weer wat vaster te staan na verloop van tijd.(een paar weken is mijn ervaring) nu is de open plek nog zacht en misschien is er echt wel een gat te voelen. Dat gat wordt in de loop van tijd weer opgevuld en de kies heeft dan aan die kant weer wat meer vastigheid.

bij twijfel, pijn of blijvende losheid natuurlijk een afspraak maken bij je tandarts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja hier een ervaringsdeskundige.
En dat klan zelfs wel een tijdje duren ook.
Niet te veel aanzitten dan gaat het vanzelf weer vastzitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van hoe de andere kies eruit gehaald is, kan de kies ernaast (en dan meestal de kies ervoor) wat los zitten, wat zich wel weer hersteld.