Waarom kokhalsen mensen?

Toen ik net mijn zoon kreeg kokhalste ik bij het verschonen van zijn poepluier. Dat ging na een aantal weken over. Nu ik vorige week 3 dagen ziek ben geweest, is het kokhalsen bij het verschonen van de poepluier weer terug. Heel vervelend.

Hoe komt dat kokhalsen? En waarom lijken mannen het vaker te hebben dan vrouwen als het op verschonen aankomt? En hoe kom je eraf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Omdat je hersenen het zijn van spuugen geven aan je maag gaat je slokdarm tijdelijk de andere kant op knijpen. Daardoor moet je kokhalzen.
Vrouwen hebben dat van nature minder o
dat zij zodra ze de baby zien zorgsensors activeren. Mannen hebben dit minder. Zeker als de bevalling via keizersnee was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kokhalsen is een reactie van je lichaam op iets wat je vies vind.
Wat je kan doen is een dropje in je mond nemen als je je kindje gaat verschonen, door je mond ademenen wil ook wel helpen, dan ruik je minder.