Niet scherp kunnen kijken met nieuwe lenzen, is dit normaal?

De afgelopen drie dagen ben ik overgestapt van bril naar contactlenzen (zachte). De contactlenzen heb ik van de opticien gekregen als proef. Mijn probleem nu is dat ik niet altijd scherp kan stellen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
1.3K

Antwoorden (3)

Je hebt ze als proef gekregen, er is dus een kans dat je niet goed kunt scherpstellen. En anders bel je opticien even ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
En misschien moeten je ogen er aan wennen, dat kan ook nog
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij zachte lenzen die niet goed passen op je oog(vb bij geen goede bolling van het oog) kan het zijn dat er lucht onder de lenzen komt waardoor dan geen goed zicht,dit heb je vooral bij zachte lenzen en soms kan je niet anders dan harde lenzen dragen.Maar dit probleem zou de optcien moeten uitmeten.
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Als de lenzen niet goed passen, dan zitten ze onprettig of doen zelfs zeer aan je ogen. Omdat vraagsteller het alleen heeft over niet scherp kunnen stellen en ze de proeflenzen bovendien van een opticien heeft, lijkt mij niet dat ze de verkeerde pasvorm hebben.
Kan goed zijn dat je niet de juiste sterkte hebt. Want de sterkte van een bril is niet gelijk aan die van je contactlenzen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Dat kan alleen als vraagsteller ze zelf ergens zomaar gekocht zou hebben. Via een opticien is het vrij onwaarschijnlijk dat je de verkeerde sterkte zou krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kunnen verkeerd zijn aangemeten. Zou in dit geval altijd even terug naar de opticien gaan.