Tot je darmen de stoffen kwijt zijn die ze krijwt willen. Als het 'gewoon' om een keer verkeerd eten gaat, is dat meestal 24-72 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt helemaal aan de oorzaak van de diaree. Als het langer dan 3 dagen aanhoudt dan zou ik even langs de dokter gaan. Ook als je het gewoon niet vertrouwd, is dat aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt ervan af wat je ertegen doet. De snelste methode is imodium slikken, maar dat is meteen radicaal. Beter kan je het je lichaam zelf laten oplossen, door een tijdje bijvoorbeeld alleen slappe thee te drinken. En als je je weer wat beter voelt wat beschuit en witte rijst met suiker en banaan voorzichtig proberen. Meestal ben je er dan na zo'n anderhalve dag vanaf.
Amadea
13 jaar geleden
Dat ligt een beetje bij je zelf.Meestal een dag,maar dan moet je er wel wat voor innemen.Bij de drogist of de aphotheek zijn voldoende middeltjes voorhanden om je helpen.Deze remmen de diarree.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duurt de diaree langer dan 3 dagen of zit er bijvoorbeeld bloed bij de ontlasting dan zou ik een afspraak maken met de dokter. Het ligt er ook aan of je maagpijn erbij hebt of niet. Goed drinken is het advies want je verliest veel vocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diarree heeft 1 levensgroot risico...als het echt zo ernstig is dat je ook geen vocht meer kunt opnemen, dat is uitdroging.
Het best kan je voor vochtaanvulling ORS kopen (apotheek, is een poeder) en oplossen in water om dat dan in te nemen.
Helpt dat niet, blijft dat dus ook niet binnen, dan DIRECT de tweede dag al naar de dokter...drie dagen is nl. te lang ivm die uitdroging.
Imodium is wel een medicijn maar gebruik dat niet zonder voorschrift van de arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang er een molecuul op de transporter blijft zitten die de Na+/ k+ balance verstoort, en de epitheelcellen van de dunne darm geen water terug de darm in kunnen pompen. het is een verlies van gradiënt in osmolariteit.

Toegevoegd na 47 minuten:
Ps, heb het al versimpelt. En osmolariteit is, een verschil in zoutbalans, dus een drijvende werking van vocht. Het molecuul is dan een gifdeel, meestal van bacteriën. Die scheiden dat uit.