Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben 50+ en heb een Vitamine D-tekort. Wat kan ik daaraan doet?

Ik ben 55 jaar oud en ik weet dat je veel vitamine uit voeding kunt halen en toch kom ik er niet helemaal uit met Vitamine D. De dagelijks aanbevolen hoeveelheid is 600IU*, maar ik vind het erg lastig om hieraan te komen. Ik eet geen vlees en melk en eieren alleen is niet voldoende. Heeft iemand hier advies voor?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Vitamine D zit in vette vis en margarine en vergeet niet dat zon ook leverancier is van Vit. D.
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Veel "ouderen" hebben een vitamine D tekort - je schijnt het minder makkelijk op te nemen als je ouder wordt. Veel naar buiten - daglicht en zon zijn goed - en wat vitamine D bij slikken als je tekort komt. Dat helpt écht!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor jouw leeftijd is 400 IU / 10 mcg volgens het Voedingscentrum: https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-d.aspx

Daar raden ze aan om een supplement te nemen. Deze is bij elke drogist te koop.
(Lees meer...)
Ritsuka
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Je kunt bovendien je vitamine D niveau laten meten via de huisarts.
Je kunt via de huisarts (recept) vitamine D capsules krijgen. 1x per maand 1 stuks schijnt al afdoende te zijn.
(Lees meer...)
jc54
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Ik bestel meestal al mijn supplementen online bij dezelfde winkel. Ik heb nu de keuze uit Vitamine D of D forte https://www.flinndal.nl/vitaminen/vitamine-d-forte De vitamine D Forte zit iets meer in, voor iedereen met een verhoogde behoefte aan vitamine D. Ik denk dat ik voor deze ga.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding