Hoi, kun je zomaar een tic krijgen?

Ik ben 18 jaar oud en heb hier eigenlijk nooit last van gehad, maar ineens heb ik constant de neiging geluidjes te maken en ik sla mijn familie en vriend veel (niet hard hoor gewoon kleine tikjes steeds enzo) ik weet niet waar dit vandaan komt en hoe dit ineens zo is... heeft iemand een idee? Ik ben altijd al van het plagen enzo geweest maar sinds laatste paar weekjes word het steeds erger eigenlijk.

Ik slik wel medicatie en ik ben er sinds vorige week een aan het afbouwen op recept. Ik slik fluoxetine en olanzapine en de olanzapine ben ik nu aan het afbouwen. Kan dit ermee te maken hebben?

Bedankt alvast!

3 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het onwillekeurig geluiden maken, of tics kan duiden op een vorm van Tourette. Zie link.
Wellicht ook door het verminderen van medicatie. Die vraag moet je aan je behandelend arts stellen