Waneer kan je ooglaseren? En hoeveel procent van mensen gaan door de eerste test?

Ik ben een jongen van 15 jaar en heb lenzen sinds een jaar. ik wil graag mijn ogen laten laseren. Ik weet dat het pas kan vanaf je 18e. Ik wil graag weten hoe mensenn het vonden en of het geholpen heeft en hoeveel procent van de mensen die een snel test laat doen ook voor ooglaseren kunnen gaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Mijn ogen zijn ook gelaserd en ik zou het zo weer doen.
Je hebt 2 methodes: Lasek en Lasik. Bij de ene methode maken ze een laag los, klappen hem weg, laseren en klappen het flapje weer terug.
Bij de andere methode krijg je een ring op je lens, de bovenste laag van je lens wordt opgelost met een of ander middel, je ogen worden gelaserd en de bovenste laag groeit vanzelf weer dicht. Deze laatste methode hebben ze bij mij gebruikt.
Je hebt geen keus, het hangt af van de dikte van je hoornvlies.
Het laseren zelf duurt per oog ca. 30 seconden.
Ik kan niet zeggen dat het geen pijn deed, maar niet afschuwelijk of niet te houden. Je krijgt pijnstillers mee en dan is het goed te doen. Gewoon de rest van de dag lekker niksen en je overgeven aan de rust.
Het meest frappant vond ik dat ik 's avonds al zonder bril de letters op tv kon lezen en dat was 20 jaar geleden.

Mijn behandeling vond plaats in Utrecht bij Eyescan, kostte bijna € 5000,-- met levenslange garantie. Ieder jaar moet ik (kosteloos) op controle. Mocht het ooit nog een keer nodig zijn dan wordt dit kosteloos weer uitgevoerd.
Als je nog een keer wat wil weten, stuur maar even een berichtje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziet u nu dan alles goed? en stope die controlles nog een keer? en bedankt voor uw antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn laserbehandeling is nu 3 jaar geleden en nog steeds is het resultaat prima. Volgens mij zijn die controles voor de rest van mijn leven, een keer per jaar.
Mocht het resultaat in die tijd teruglopen, dan word ik kosteloos overnieuw gelaserd.
Nadeel op mijn leeftijd (ik ben 55) is dat ik wel een leesbril nodig heb. Daartegen kunnen ze niet laseren.
Dat komt ook niet door het laseren, maar is gewoon een gevolg van het ouder worden.

Andere antwoorden (1)

Geweldig, wat een uitvinding! Jammer dat het nog niet bestond toen ik 18 jaar was. Ik ben nu echt wel veel ouder maar o wat een feest.
Voor jou geldt idd dat je eerst 18 moet zijn. Daarna laat je je goed voorlichten en onderzoeken bij een goede kliniek, ik ben zelf erg tevreden over Visionclinics! Maar laat je door hen informeren en ga af op hun expertise. Het is de moeite zeker waard. De behandeling die ik had was echt pijnloos en daarna ook. Ik had een behoorlijke sterke min, en cilinder, en as. Alles weg!!!!! Het is wel een hele uitgave ( 3200,=) maar als ik dan bedenk wat ik in al die jaren kwijt was aan lenzen/brillen enz. dan is het een schijntje.
IK zeg DOEN!!! En laat je vooral niet gek maken door "spookverhalen" die zijn er nl. altijd. Maar als je er nu al zo serieus mee bezig bent komt het met jou echt wel goed. succes en kijk eens op de site van visionclinics.