Is het een goed idee om Pu Erh thee te drinken bij een citroensapkuur?

Toegevoegd na 14 uur:
Overigens weet ik prima hoe een mens af moet vallen, dat is dus de vraag niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Annswers
13 jaar geleden
Yo go Graye!

Het beste antwoord

Hoi,

Het is zeer beslist geen goed idee om pur ehr thee te drinken als je ook al een citroensapkuur doet, door de invloed van citroen drijft er veel vocht uit je lichaam. Pur ehr thee doet hetzelfde. Met als resultaat dat je uitgedroogd kunt raken en alle gevolgen van dien. Het is ook een beetje veel van het goede.

Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb beantwoord. Zo niet dan hoor ik het wel ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, teminste iemand die antwoord geeft op de vraag! :)

Andere antwoorden (5)

Als er geen thee-iene of cafeine in zit en je doet er geen suiker in is het prima! Als je 's avonds moeite hebt kun je ook een beetje bouillon op basis van groente nemen. Dat sleept je erdoorheen.
13 jaar geleden
De pure citroensapkuur zuivert dan wel je lever, maar tast gelijktijdig je hersenen aan :-) (door aceton in je bloed) Je vermagert inderdaad 5 kilo op 1 week. Maar dat is gezichtsbedrog. Een groot deel is gewoon darminhoud en vooral kostbaar water uit je lichaamscellen. En naast vet verlies je ook spierweefsel (door het tekort aan eiwitten met de citroensapkuur). Resultaat is dat je na zo'n extreme kuur snel terug aan komt en zelfs vetter bent dan voor je begon.

De door jou genoemde thee is ook vochtafdrijvend.
Mijn idee is dat je het beter niet kunt combineren, je zou te veel vocht verliezen.

Advies: gewoon minder en selecter met voedingsmiddelen.
Dan val je gezonder af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor eventjes is dit geen probleem, maar doe dit niet te lang!
En voor die dure Pu-Erh thee kan je ook als alternatief een zak sennablad kopen, dit werkt zelfs nog beter. Wel genoeg blijven drinken tijdens zo'n kuur! Pleeg geen roofbouw op je lijf..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de kuur niet gebruikt om mee af te vallen, maar om je lichaam energetisch te zuiveren, is er helemaal niks mis mee. Wil je een veilige kuur, dan zou ik een ahornsiroop-citroenkuur doen. Niet alleen citroensap, omdat daar te weinig voedingsstoffen inzitten. Ahornsiroop bevat alle nodige vitaminen en mineralen, dat kan je lijf mooi een week volhouden. Heb je ook geen honger bij!

Als ondersteuning is citroenthee een aanrader (maar daar heb je weinig zin in, bij al die echte citroenen). Of brandnetel- of pepermuntthee, die ondersteunen in het zuiveren van je bloed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Citroensap is erg slecht voor je maag.
Als je echt wilt afvallen moet je je eetpatroon veranderen en niet met sennablad of afslankthee wat zeer slecht voor je darmen is.
De schijf van vijf volgen en al je vitamines, eiwitten en bouwstoffen in de gaten houden.Je darmen worden erg lui van sennablad en indien je teveel ineens afvalt het zogenaamde crashdieet brengt op den duur juist het tegenovergestelde teweeg.
Ook ik heb al dat soort dingen gedaan en het gevolg is dat ik nog nauwelijks af kan.Veel water drinken kan je wel doen maar niet meer dan 2 liter per dag.Hou vijf eetmomenten per dag aan waarvan 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes.Niet meer dan 1 glas vruchtensap of frisdrank.Gebruik zuivel voor je spieren.Spieren wegen weleenswaar zwaarder dan vet maar vet zie je en bij spieren krijg je een mooi strak lichaam.Meet je omvang en vergeet de weegschaal.Ga minimaal 30 minuten sporten, (bewegen is zo belangrijk) bewegen per dag.Neem 1 dag in de week om lekkere dingen te eten en heb daar geen schuldgevoel bij.Zo kan je het volhouden.
Succes.