Waar koop ik tegen een gunstige prijs Magnesiumsulfaat (Epsom Salt, Engels Zout)?

Ik heb prijzen gezien van €12,95 voor 85 gram, maar dat lijkt me wat te veel, volgens mij moet het goedkoper kunnen, terwijl het product dan nog wel te gebruiken is voor medische doeleinden.

Heeft er iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijde gebeurtenis op komst?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehm, nee helaas, hoe bedoel je? Ik zie het verband niet helemaal :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Magnesiumsulfaat wordt ook gebruikt bij zwangerschapsstuipen,niet alleen bij obstipatie,vandaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, nu je het zegt, ik las iets over het gebruik als middel om voortijdige geboortes tegen te gaan of zo. Maar helaas voor ons geldt dat nog niet. En inderdaad ook als laxeermiddel wordt het gebruikt en in badzout en compressen voor extern gebruik, dat laatste is voornamelijk waar ik in geïnteresseerd ben wegens zeer pijnlijke gewrichten.

Het beste antwoord

Kijk eens op onderstaande site, daar wordt je vrolijk van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hier misschien.

http://agrarisch.tweedehands.net/diversen-overige/magnesium-sulfaat-bitterzout-in-vaatjes.htm

Tendo Magnesium Sulfaat Pot
MERK: Chempropack
INHOUD: 1KG
RECENSIES: (1)
LEVERTIJD: Op werkdagen voor 18:00 uur
besteld, morgen in huis
OP VOORRAAD: 15
VOORDEEL: Koop er 5 en betaal € 9.86 per stuk

http://www.drogisterij.net/Tendo_magnesium_sulfaat_pot/P/168263
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Magnesiumsulfaat is gewoon peperduur, veel goedkoper zul je het helaas niet vinden vrees ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Magnesiumsulfaat is wel duur maar niet zo duur alsdat jij vermeld. De hoge prijs komt door het intensieve productieproces.

Magnesium kan geproduceerd worden middels elektrolyse van MgCl2 of door metallothermische reductie van MgO. Anno 1988 was de totale productie van magnesium afkomstig uit de omzetting van dolomiet (42%), metaalzouten (36%), magnesiet (4%) en zeewater (18%). Het productieproces voor de vorming van één kilo magnesium kost relatief veel energie, vergeleken met de conventionele materialen in de lichtgewicht-materiaal-industrie. Gekeken naar het volume is het echter juist energiezuiniger dan aluminium of zink, en kan het zelfs de concurrentie met polymeren aan.

Bij het recyclen van magnesium zijn er meerdere problemen die omzeild moeten worden:

Ongewenste insluitsels in het materiaal: niet-metallische deeltjes, intermetallische verbindingen en delen van oxidehuid.
reactiviteit van magnesium: de smelt moet goed afgeschermd worden om de vorming van een oxidehuid te voorkomen. Hiervoor worden smeltzouten gebruikt.