Is het waar dat als je op jonge leeftijd je spieren traint dat je dan niet meer groeit, of moeilijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je je spieren wilt trainen als je in de groei betnt zal je heel veel aandacht moeten besteden aan het rekken en strekken , vooral na de training.

Er is al eerder geschreven dat je pijnklachten aan spier en pees kunt krijgen als je botten WEL groeien maar je spieren onvoldoende meegroeien in de lengte.
Die relatief korte spieren als gevolg van minder meegroeien kunnen ook voor verkeerde stand van je gewrichten zorgen en daardoor overbelasting.
Rekken en strekken zorgt ervoor dat je spieren WEL langer worden en je voorkomt klachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dat is niet waar.
Je botten groeien door, en je spieren groeien mee.
Door intensief te trainen worden spieren meer compact, waardoor de verlenging die nodig is van de spieren pijnklachten in zowel spier, pees als gewricht kan geven als je nog in de groei bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's onzin, wat wel waar is is dat je op jonge leeftijd moeilijker spieren aanmaakt dan als volwassene...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zouden volwassenen dan korte beentjes (trappelen) zwakke stemmetjes (kraaien, huilen), en onontwikkelde , slappe mondjes (zuigen) hebben..
Immers , de ' roeperd' en de ' poeperd' van zuigelingen zijn zelden in rust ; die trainen aan de lopende band.