Bestaan er contactlenzen met alleen voor het leesgedeelte? zo ja wie heeft daar welke ervaring mee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ja hoor dat kan wel, Het schijnt wel even wennen te zijn.Maar dat is met gewone lenzen ook
Ik ken zelfs iemand die in een oog een leeslens had, en in het andere oog geen lens. was even wennen met 1 oog lezen.
Maar ga eens naar een lenzenspecialist, die kan je meer vertellen
anneliez
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb dubbelfocus lenzen gehad, maar ik was er niet tevreden mee. Het leesgedeelte zit echt in een klein gedeelte midden in, en de rest er omheen is voor verder weg.
In theorie is dat goed, maar in de praktijk werkt het toch wat anders: zodra het iets donkerder is, gaan de pupillen verder open. Dan is het onmogelijk om alleen het middelste deel van de lenzen te gebruiken omdat je anders niet voldoende informatie in je ogen binnenkrijgt om de letters te kunnen lezen, dus je kunt alleen maar lezen als er een flinke hoeveelheid licht is.

Ik heb ze dus niet meer, want ik had wel degelijk de behoefte om overal en nergens te kunnen lezen, ook als het iets donkerder is.
13 jaar geleden
Ze zijn er, en dat kunnen ze realiseren door het plaatsen van een gewichtje in de lens. Dat gebeurt ook bij lenzen met cilinders erin. Zo blijft het leesgedeelte beneden zitten.

Ik kan me voorstellen dat je helemaal simpel wordt van het steeds op- en afzetten van die leesbril... sterkte!