Waarmee kan ik mijzelf op de hoogte stellen op het gebied van oogheelkunde?

Wil graag mijn liteken van mijn oog af hebben.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Utrecht
3 jaar geleden
Vraag je huisarts een verwijzing naar een oogarts.
(bijzonder geformuleerde vraag overigens).
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
NielsvdLande, u kunt bij de huisarts een verwijzing naar een oogziekenhuis of oogheelkundige polikliniek vragen, Daar zal men na verschillende onderzoeken besluiten of aan uw verzoek kan worden voldaan. Dat hangt af van eventuele risico's en de resultaten die de oogspecialisten verwachten.

Antwoorden (1)

Littekenweefsel op het oog (op het netvlies) het in medische tal maculapucker. Dat is een heel fijn gerimpeld laagje bindweefsel dat zich precies over het midden van het netvlies heeft gevormd. Dat veroorzaakt klachten als minder scherp zien en het zien van vervormingen. Maculapucker komt het meest voor bij mensen die ouder zijn dan 50 jaar, op jongere leeftijd veel minder. Deze aandoening is meestal niet progressief en wordt vaak niet behandeld.
Bij ernstige irritante klachten bestaat de mogelijkheid om te opereren door middel van een glasvochtoperatie (een vitrectomie).
Je zult aan de huisarts een verwijzing naar een oogheelkunde polikliniek moeten vragen. Het landelijke probleem is de grote wachtlijst.
https://www.oogartsen.nl/oogartsen/glasvocht_netvlies/macula_pucker_gele_vlek_retina/
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Daar ben ik geweest bij de oogarts alleen hij kon niets voor mij beteken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ben je bij een oogheelkundige kliniek geweest? Of bij een oogarts met alleen een praktijk? Maar inderdaad als de artsen vinden dat de klachten (in hun ogen) niet ernstig zijn, dus alleen maar irritant, wordt niet behandeld.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ben bij een oogheelkundige kliniek geweest. Niet bij een oogarts met een praktijk.