Ben ik te zwaar? 1.62 meter, 12 jaar, 21juli word ik 13 en ik weeg 51 kilo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Je hebt een perfect gezond gewicht, hoor. Maak je maar geen zorgen en ga dus vooral niet aan lijnen doen.

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee, en ga je er ook absoluut niet druk om maken. Stress maakt je alleen maar dikker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je op basis van BMI?
Dat kun je berekenen op bijvoorbeeld deze site:

http://www.voedingscentrum.nl/bmi.aspx
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hè nee je was me net voor! die site is gewoon de beste keuze! Als ik 2 plusjes kon geven kreeg je die ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BMI is ALLEEN voor volwassenen en NIET voor kinderen die nog in de groei zijn !!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij deze geef je ook je leeftijd aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, Marleen, kijk maar eventjes bij de link, dan snap je het ;D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie het, maar er staat alleen een waarschuwing voor kinderen onder de twee en bejaarden. Toch is het niet geschikt voor kinderen onder de pakweg 16-18, omdat die nog in de groei zijn.
Dat je je leeftijd moet invullen klopt ; een twintigjare moet wat minder weten dan een vijftigjarige bijvoorbeeld. Maar voor een kind van 12 is het echt nog geen betrouwbare graadmeter. In dit geval geeft hij wel een prima score aan, maar een kind van 12 met die lengte en dat gewicht mag je toch niet 1 op 1 vergelijken met iemand die is uitgegroeid. Zo heeft ze bijvoorbeeld nog niet haar normale vrouwelijke vetpercentage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie het verschil niet met een andere BMI meting. Die ik ook alleen voor volwassenen vind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 44 jaar, ben 1 meter 80 en weeg volgens de laatste weging 105 kg, de BMI meter geeft aan 32! Je bent veel te zwaar!!!. Okee nu de waarheid omtrent die zwaarte :)))
Mijn laatst gemeten vetpercentage is 16%, mijn vocht 52,3 %, mijn spiermassa is 44.5 kg. Volgens de BMI meter moet ik op een streng dieet, moet ik mijn huisarts raadplegen. De beste mejuffrouw ziet me aankomen ( sorry woord geintje ) :))) Wil hiermee aantonen dat BMI meten een heel verkeerd beeld kan geven, sportlieden of ex-sportlieden als yours truly, zijn in blakende gezondheid en toch schreeuwt de BMI meter alarm.
nee, echt niet te zwaar.
blijf lekker in beweging en maak
je niet druk over je prima gewicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, is aan de lichte kant zelfs. Hou dat zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je bent zeker niet te zwaar.
Je gewicht is goed.
Je kunt dus gewoon lekker en goed en gevarieerd blijven eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je gewicht is goed hoor je bent wel lang zeg voel me nu heel klein haha ik ben namelijk 16 over een maand en paar weken 17 en ben 1.59 of 60 cm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nope, je bent niet zwaar ^^
Je zit wel goed. ;D Je hoeft je echt niet druk om te maken.
Als iemand lang is, lijken ze zeg maar zwaar te zijn terwijl het eigenlijk gewoon is voor hun lengte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor jou leeftijd vindt ik best wel een beetje te zwaar. Maar je ben 1.62 zie ik geef niet het kan zijn dat je botten te sterk of iets zwaar zijn. Ik zeg blijf in bewegin probeer wat af te vallen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt helemaal niet zeggen of iemand te zwaar is voor zijn/haar leeftijd! Zoals je zelf ook opmerkt, ze is 1,62 m lang. En daar is 51 kilo een príma gewicht voor, helemáál niet te zwaar. Wat dacht je dan, dat er een soort regel is dat lange 12-jarigen broodmager moeten zijn, hetzelfde moeten wegen als een kleine 12-jarige?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens is het ronduit gevaarlijk advies aan een 12-jarige om te zeggen dat ze moet proberen af te vallen. Ben je nou helemaal van de pot gerukt? Het kind is in de groei, als ze jouw advies opvolgt, kan dat haar ontwikkeling behoorlijke schade toebrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is gewoon zwaar vindt ik voor een twaalf jarige.!