Als je ijzergebreksanemie hebt en je gebruikt ijzersuppletie, doorgaans ferrofumaraat, dan stijgt je hemoglobine.

Bloedarmoede kan meerdere oorzaken hebben. Ook de bepaling van foliumzuur, vitamine B12 en MCV (de gemiddelde grootte van de rode bloedcellen) is van belang om de oorzaken te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is doorgaans een veel gebruikte medicatie bij bloedarmoede, maar je kunt veel voorkomen door op je voedingspatroon te letten. Voldoende bladgroente, op tijd je fruit enz.
13 jaar geleden
Als je een chemokuur hebt gehad, dan heb je maanden daarna nog 'bloedarmoede'. Niets aan doen, komt vanzelf goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch moet je daar mee oppassen want teveel ijzer is ook niet goed. Je kunt beter je bloed laten prikken en aan de hand van de uitslag ijzerpreparaten nemen. wat ook een fijn middel is is Floradix een natuurlijk drankje dat vrouwen na een bevalling nemen om aan te sterken. Het beste is mengen met fruitsap. Het heeft mij goed geholpen.