Wat moet je doen als je merkt dat je moet niezen, maar de nies komt niet of laat even op zich wachten?

Maar je wilt wel graag dat ie eruit komt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11K

Het beste antwoord

Even naar het licht kijken / richting de zon kijken. Of even met je tong langs de bovenkant van je gehemelte gaan. Dan komt hij meestal wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat wilde ik juist zeggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar zoiets leer je toch van je moeder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar het licht kijken, ken ik wel (als kind werkte dat bij mij overigens niet en nu wel, vreemd eigenlijk), maar van die tip met je tong heb ik nog nooit gehoord. Ik ga het uitproberen de volgende keer.

Andere antwoorden (8)

neus dicht knijpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al genoemd even naar het licht kijken (niet rechtstreeks naar de zon). Een tl lamp voldoet prima.

En wat ook kan helpen is bijvoorbeeld even ruiken aan een kop hete thee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je neus ademen bevordert het niezen.
Door je mond ademen hou je het soms tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de zon kijken, zoals al genoemd. Anders even zachtjes aan je neus kriebelen. Bij mij werkt het ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt naar / in een lamp kijken.
13 jaar geleden
Je moet naar het licht kijken, iets dat licht geeft laat je dan niezen.
vaak staat dit ook iets hoger dan je ogen, ik denk dat dat er ook wel mee te maken heeft.
het licht geeft een soort kriebel, en omdat je hoofd iets naar achter zit ga je niezen.
het werkt echt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's een leuke :P
Naar boven kijken of naar het licht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met bijv een opgerolt vloeitjes in je neus kriebelen en natuurlijk in het licht kijken