Ik heb een botje van me pols afgebroken, maar groeit niet vast na 6 weken gips en is te klein voor een schroef. Wat is een oplossing?

Ik heb een geïsoleerde fractuur aan het radiale gedeelte van het os trapezium. Deze is echter door middel van 6 weken gips niet vastgegroeid en te klein voor het vastzetten met schroef. Wat zou een oplossing van het ziekenhuis kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je vraagt wat een oplossing //zou kunnen zijn//, dus ik ga er vanuit dat je begrijpt dat wij hier geen medisch advies kunnen geven - en al helemaal niet bij dit soort specifieke vragen. De oplossing hiervoor moet - uiteraard - van je behandelaars komen.

Daarbij moet ik zeggen dat ik geen arts ben en zeker geen specialist op dit gebied. Maar in antwoord op je vraag wat het "zou kúnnen zijn": mogelijk krijg je langer gips of een spalk, en eventueel een botstimulator om de botgroei te stimuleren. Afhankelijk van het type breuk zou een fixateur externe misschien een mogelijkheid kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vastlijmen, heel geschikt hiervoor.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is dit echt een serieus antwoord?
Nog nooit van botten die gelijmd worden gehoord
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.technischweekblad.nl/nieuws/botten-plakken-met-wormenlijm/item756