Striae op 16 jarige leeftijd, hoe komt dat?

Hallo,
Ik ben 16 jaar en heb striae/ groeistrepen op mijn billen sinds ongeveer een week. Ik weet dat deze komen als je snel aankomt maar dit is bij mij niet het geval. Ik ben nog gewoon slank zoals ik altijd al ben geweest. Zijn er misschien meer oorzaken waardoor het zich kan ontwikkelen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
Pieterke
3 jaar geleden
Heb je misschien onlangs een groeispurt doorgemaakt? Dat kan nl.ook een oorzaak van striae zijn.
Ritsuka
3 jaar geleden
Ik kreeg striae op mn heupen toen ik vrouwelijke vormen kreeg.
Het kan ook komen als je veel spiermassa erbij krijgt in korte tijd.

Antwoorden (1)

Ook hele slanke mensen kunnen striae/groeistrepen krijgen, namelijk als ze snel in de lengte groeien. Dan ben je dus nog steeds even slank, maar krijg je wel deze strepen. Ze gaan niet weg, maar je kunt wel je huid goed verzorgen met babyolie.