Sinds ik anti-depressiva (paroxetine) slik kom ik niet meer klaar, komt dit ooit weer terug?

Ik kan nog zo hard gepijpt worden maar ik kom niet klaar, wel heb ik een erectie. Ik ben 17 jaar. Voor de rest van mn leven nooit problemen mee gehad totdat ik begon met paroxetine.

10 jaar geleden
in: Psyche
5.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
niet iedereen kan klaarkomen van pijpen alleen. wil masturberen of gewone seks beter?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is een heel bekende bijwerking,
Lees de bijsluiter als je wat slikt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tijdelijke seksuele stoornissen, zoals minder zin in vrijen, moeilijke erectie en een vertraagde zaadlozing. Deze bijwerkingen gaan over als u met het medicijn stopt. Neem contact op met uw arts als u hier last van heeft. Soms wordt dit medicijn juist vanwege dit effect gebruikt bij mannen die last hebben van vroegtijdige zaadlozing. :D Gewoon langer genieten dus...

Antwoorden (3)

het is bekend dat anti depressivia dat soort bijwerkingen heeft
Zelfs impotentie behoort daarbij
maar na stoppen van de medicijnen gaat het weer naar behoren werken :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zegt niet hoelang je het al slikt, het is een bekende bijwerking maar als je een aantal weken (4/6) gewend bent komt het meestal wel terug. Het zal wel altijd een beetje lastiger blijven dan zonder die medicatie. Als je de paroxetine al langer slikt dan een week of 12 zou ik toch een afspraak maken met de huisarts om dit te bespreken. Misschien is er een ander medicijn beter voor jou.

Toegevoegd na 3 minuten:
De meeste bijwerkingen zijn in de eerste week het meest uitgesproken en nemen daarna af of verdwijnen zelfs. Ze gaan weer over als u met het medicijn stopt.

Bijwerkingen kunnen zijn: Tijdelijke seksuele stoornissen, zoals minder zin in vrijen, moeilijke erectie en een vertraagde zaadlozing. Deze bijwerkingen gaan over als u met het medicijn stopt. Neem contact op met uw arts als u hier last van heeft. Soms wordt dit medicijn juist vanwege dit effect gebruikt bij mannen die last hebben van vroegtijdige zaadlozing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
burgos
10 jaar geleden
Van alle antidepressiva kom je nooit klaar .
Wat je ook slikt,welk merk ook, het lukt niet.
Alleen als je weer stopt,dan komt het langzaam weer terug.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet waar burgos, het is lastiger maar wat jij nu zegt klopt ECHT niet, bij sommige personen wellicht maar bij de meesten is het lastiger en zal het soms niet lukken maar meestal wel (en met wat meer moeite). Henk: ook na de eerste periode kan het gewoon terugkomen, je hoeft niet te stoppen met de medicatie. Er zijn mensen die paroxetine niet kortdurend slikken maar heel lang en dat zouden ze echt niet doen als ze nooit meer klaar kunnen komen.
Ik zou als ik jouw was in overleg met je huisarts de medicijnen afbouwen en tegelijkertijd Rhodiola gaan nemen (dat is een adaptogeen en kent geen nadelige wisselwerkingen met andere kruiden of medicijnen) http://serotonine-tekort.blogspot.nl/2011/05/rhodiola-rosea.html

Daarnaast zou ik eens googlen of er iemand in je buurt is die Touch of Matrix praktiseert, iemand die dat praktiseert kan jouw waarschijnlijk goed helpen het te boven komen van je depressie. (misschien klinkt het een beetje raar als je het leest maar stoor je daar vooral niet aan, er voltrekken zich bijzondere genezingen met deze materie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Als zich bijzondere genezingen voltrekken, kan het niet lang meer duren voordat deze methode wordt opgenomen in de reguliere geneeskunde.